میهمانان امشب نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3718505
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

میهمانان امشب نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه جامعه ــ حجت الاسلام محمدرضا حشمتی مشاور قرآنی وزیر ارشاد، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، علیرضا کاظمی معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام ایازی و... از مهمانان نهمین شب برگزاری نمایشگاه قرآن بودند که ضمن بازدید از این نمایشگاه در غرفه ایکنا نیز حاضر و با خبرنگاران آن به گفتگو نشستند.

 
 به گزارش خبرنگار ایکنا، نهمین روز از برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حالی آغاز به کار کرد که در نخستین ساعت بازگشایی آن، حجت الاسلام والمسلین محمدرضا حشمتی مشاور وزیر و معاون قرآنی پیشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه قرآن بازدید کرد. حشمتی اولین مهمان امشب ایکنایی ها نیز بود. او در حالی وارد غرفه ایکنا شد، که سال‌های گذشته به عنوان رئیس نمایشگاه قرآن بار‌ها از غرفه این خبرگزاری بازدید می‌کرد. حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر سابق کانون‌های فرهنگی مساجد و دیگر مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله دیگر مهمانان پیش از افطار نمایشگاه قرآن بود که ضمن حضور در غرفه ایکنا پیرامون مباحثی چون نشاط معنوی در مساجد، راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و همچنین ارزیابی نمایشگاه امسال به پرسشهای ایکنا پاسخ داد.
بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه یکی از مهمانان ویژه امشب نمایشگاه قرآن بود که دعوت ایکنا را برای پرسش و پاسخ پیرامون چند موضوع مهم را پذیرفت.
وی در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری در رابطه با چهل سالگی انقلاب و مفهوم ترویج عدالت از دیدگاه قرآن و منویات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: امروز ظلم و بی‌عدالتی در همه جای دنیا رواج پیدا کرده و نظام جمهوری اسلامی همه تلاش خود را برای از بین بردن ظلم و بی‌عدالتی به کار برده، هر چند کاستی‌هایی وجود داشته، اما مسئولان نظام تلاش می‌کنند منویات رهبر معظم انقلاب را پیاده کنند، اما عدالت واقعی زمانی محقق می‌شود که امام عصر ظهور کند.
صادقی همچنین در رابطه با مجازات‌های جایگزین حبس نیز عنوان کرد: این مجازات‌ها عامل مهمی در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرم است.
امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از غرفه خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.
وی در این دیدار در رابطه با شروط مقامات آمریکایی در خصوص ادامه برجام، گفت‌وگویی را با خبرنگار ایکنا داشت و در بخشی از آن گفت: تقویت بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آیات الهی و باورهای دینی ماست و براساس شروط رهبری که ایشان در برابر شروط وزیر امور خارجه آمریکا بیان کردند ما به تکلیف دینی و ملی خود عمل می‌کنیم و حتی شروط رهبری باعث تقویت قدرت چانه‌زنی دیپلمات‌های ما می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش یکی دیگر از مهمانان نهمین شب نمایشگاه قرآن بود. او نیز ضمن حضور در غرفه ایکنا در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح پیوند مسجد و مدرسه اظهار کرد: دلیل عدم اجرای این طرح در برخی از این مدارس، دوری و فاصله جغرافیایی قابل توجه نسبت به مسجد بوده است.
همچنین، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر و عضو فراکسیون قرآن و عترت، سلگی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، موالی زاده، دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور، آیت‌الله رفعتی نائینی رئیس مرکز رسانه‌ای ولایت و سخنگوی حوزه‌های علمی کشور، رضا امانی، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وسیدمهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون پژوهش و آموزش عالی نظام سلامت نیز جمله دیگر مهمانان نمایشگاه بودند که در غرفه ایکنا حاضر شدند و با ایکنایی ها به گفتگو نشستند.
در ساعات پایانی کار نمایشگاه نیز شخصیت هایی دیگر مهمان نمایشگاه قرآن بودند که در غرفه ایکنا حضور یافتند؛ حجت الاسلام سیدمحمدعلی ایازی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر علوم قرآنی، جمال شورجه کارگردان سینما، حجت‌الاسلام علی خلفی، مشاور رئیس قوه قضاییه و مدیرکل حوزه ریاست این قوه بود که به گفت‌وگو در مورد نقش قرآن در ارتقای فرهنگ جامعه و ...پرداختند.
دوشنبه شب یکی از شلوغ‌ترین شب‌های کاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود، در این روز نشست علمی «بررسی منش رفتاری اهل بیت (ع) با تکیه بر میراث رضوی؛ نشست بهداشت، پیشگیری و درمان و جایگاه آن در اسلام، نشست سبک زندگی مؤمنانه، همایش دبیران ستاد کانون‌های مساجد، برگزار شد. ضمن اینکه نشست «آسیب‌شناسی مدل‌های مؤسسات تبلیغ و ترویج فعالیت قرآنی»، که قرار بود در غرفه معاونت قرآن و عترت در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شود، عدم حضور رسانه‌ها دلیل لغو این برنامه اعلام شد.
نشست تخصصی قرآن و حدیث در بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز به صورت وبیناری و ویدئو کنفرانس برگزار شد که طی آن شادی نفیسی، استاد دانشگاه تهران و عبدالهادی مسعودی به ارائه ویژگی‌ها تفسیر المیزان پرداختند. نشست اعتلای هنر قرآنی نیز از جمله دیگر نشست‌های روز دوشنبه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود.
به گزارش ایکنا، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۳۰ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha