شرکت 12 هزار نفر در جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران
کد خبر: 3733333
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

شرکت 12 هزار نفر در جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهران

گروه حوزه‌های علمیه ـــ معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران از شرکت ۱۲ هزار نفر از بانوان طلبه در جشنواره قرآنی این حوزه خبر داد.

شرکت 12هزار نفر در جشنواره قرآنی حوزه علمیه خواهرانبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری ظهر امروز سوم مرداد ماه در مراسم تودیع و معارفه معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه سرانه مطالعه حوزه علمیه خواهران بیشتر از حوزه برادران است گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در طرح‌ سیر مطالعاتی شرکت‌ کرده‌اند که این مسئله بسیار ارزشمند است.
وی افزود: جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران  در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و براساس آخرین آمار حدود ۱۲ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.
معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: نظام تبلیغی از دیگر اقداماتی بود که اهمیت بسیار زیادی داشت و در نهایت این نظام نیز به تصویب رسید.
وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در مسائل فرهنگی و تبلیغی بیان کرد: فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در سال گذشته بی‌نظیر بود و می‌توان به‌جرئت گفت که هیچ نهادی در کشور ظرفیت و تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران را ندارد و یقین دارم اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.
اسکندری با بیان اینکه باید ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه خواهران در کشور معرفی شود گفت: گزارش فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های علمیه خواهران خدمت مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است و ایشان نیز تأکید کرده‌اند که مسئولان باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.
وی با اشاره به نظام دانش‌آموختگان گفت: نظام دانش‌آموختگان طرحی است که حدود یک سال پیش اجرایی شد و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده است؛ همچنین با نهاد‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش و پرورش نیز تعامل و همکاری‌های در این زمینه صورت گرفته است و بستر بسیار خوبی فراهم شده است تا از ظرفیت‌ دانش‌آموختگان در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف استفاده شود.
وی عنوان کرد: اعتقاد دارم که نظام تبلیغی و فرهنگی ما باید تربیت‌محور باشد چراکه هدف همه پیامبران و معصومین (ع) نیز تربیت انسان‌ها بوده است لذا تمام اقدامات انجام شده نیز در همین راستا بوده است.
انتهای پیام

captcha