سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان به روایت آمار
کد خبر: 3765127
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان به روایت آمار

گروه فعالیت‌های قرآنی - آمار و اطلاعات دانشجویان حاضر در سی‌وسومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور حکایت از رقابت قرآنی 901 دانشجوی سراسر کشور دارد.

سی‌وسومین جشنوراه قرآن و عترت دانشجویان به روایت آماربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی مرحله پایانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور صبح روز شنبه، 26 آبان ماه، با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و در این مراسم از 48 دانشجوی برگزیده در بخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری که در مجموع متسابقان 33 رشته بودند، تجلیل شد.

بنابراین گزارش، در روز ابتدایی 206 متسابق بخش معارفی که در 9 رشته حاضر شده بودند، به رقابت پرداختند و در آزمون کتبی شرکت کردند و همچنین برخی از متسابقان رشته آوایی نیز رقابت خود را آغاز کردند.

رقابت 376 اثر ارسالی به جشنواره در بخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری از 14 تا 18 آبان در مجتمع کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود.

طی در روز دوم و پایانی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان نیز ادامه رقابت‌ها در بخش‌های آوایی پیگیری شد و حاضران در 9 بخش آوایی رقابت خود را در دو بخش برادران و خواهران به پایان رساندند.

داوری بخش‌های آوایی و معارفی نیز توسط 20 داور برتر خانم و آقا از سطح کشور به انجام رسید.

طبق آمار ثبت شده در سامانه جشنواره در مجموع 569 دانشجوی دختر و پسر در مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در شهر مشهد حاضر شدند.

دانشجویان حاضر در جشنواره قرآن و عترت علاوه بر شرکت در رقابت‌های قرآنی توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را پیدا کرده و از دو موزه قرآن و موزه بزرگ آستان قدس رضوی بازدید کردند.

برگزاری این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور بر عهده دانشگاه فردوسی مشهد بود که این نهاد دانشگاهی به همراه نهادهای شهری و استانی به تشکیل کمیته‌های مختلف اجرایی پرداخت و روند اجرای جشنواره در مرحله ملی را به پایان رساند.

مراسم اختتامیه و اعلام نتایج بزرگترین رویداد قرآنی دانشجویان کشور شامگاه امروز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha