اولین‌های قرآنی در دهه فجر معرفی شوند
کد خبر: 3770727
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
پیشنهاد حجت‌الاسلام رضائی اصفهانی به رسانه‌های قرآنی:

اولین‌های قرآنی در دهه فجر معرفی شوند

گروه حوزه‌های علمیه ــ نویسنده تفسیر مهر و مترجم قرآن کریم به رسانه‌های قرآنی و دینی به ویژه شبکه قرآن سیما پیشنهاد کرد که اولین‌های قرآنی را در دهه فجر معرفی کنند.

اولین‌های قرآنی در دهه فجر معرفی شوندحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضائی اصفهانی، مفسر و مترجم قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در آستانه دهه فجر و سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و مناسب است در این ایام به ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی انقلاب اسلامی بیش از گذشته پرداخته شود.

وی در پیشنهادی به شبکه معارف قرآن، رادیو قرآن و رسانه‌های دینی از جمله ایکنا تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که در این ایام به معرفی اولین‌های قرآنی در محورهای 16 گانه از جمله اولین مجله قرآنی، اولین همایش قرآنی، اولین مقاله قرآنی، اولین پایان‌نامه قرآنی، اولین رسانه قرآنی، اولین رشته قرآنی، اولین ترجمه و تفسیر قرآن و سایر اولین‌ها به مناسبت ایام الله دهه فجر بپردازند.

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه معرفی این دستاوردها به نسل جوان سبب امیدواری آنان شده و به آینده انقلاب خوشبین خواهند شد، تأکید کرد: بنده برای تحقق این پیشنهاد هر کمکی که از دستم برآید در خدمت آنان خواهم بود.

این مترجم و مفسر قرآن گفت: در برخی از شبکه‌های تلویزیونی اولین‌های عرصه‌های مختلف کشور در قالب پیام‌های کوتاه، زیرنویس و ... معرفی می‌شوند و خوب است این کار در زمینه‌های قرآنی هم انجام شود.

رضائی اصفهانی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب رسانه دینی و قرآنی نداشتیم، افزود: امروز رادیو معارف، رادیو قرآن، شبکه قرآن و رسانه‌های دیجیتالی مانند خبرگزاری ایکنا به برکت انقلاب ایجاد شده و به علت فعالیت این رسانه‌ها شاهد توسعه حفظ، قرائت، تفسیر و ترجمه در کشور هستیم.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی درباره وضعیت فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف ترویجی، پژوهشی و آموزشی گفت‌وگویی تفصیلی با ایکنا داشته است که متعاقباً ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

captcha