پژوهشکده فقه اجتماعی تأسیس می‌شود
کد خبر: 3776845
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
حجت‌الاسلام طباطبایی خبر داد:

پژوهشکده فقه اجتماعی تأسیس می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مؤسسه بحرالعلوم ضمن اعلام راه‌اندازی پژوهشکده فقه اجتماعی، از تدریس این درس در چند گرایش از هفته آینده خبر داد.

پژوهشکده فقه اجتماعی تاسیس می‌شود/ تدریس فقه گردشگری، کودک و محیط زیستحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طباطبایی، رئیس مؤسسه بحرالعلوم، در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری سلسله دروس فقه اجتماعی در چند گرایش از هفته آینده در قم خبر داد. 

وی افزود: فقه گردشگری، محیط زیست و کودک از موارد بسیار لازم جامعه است. لذا در قالب سلسله مباحث فقه اجتماعی به این موضوعات پرداخته خواهد شد.

طباطبایی تصریح کرد: سال‌های گذشته بحث فقه محیط زیست را شروع کردم و مؤسسه بحرالعلوم نیز از چهار سال قبل با همین هدف یعنی تدریس و تحقیق پیرامون مباحث فقه اجتماعی تأسیس شد و اخیراً نیز در حال دریافت مجوز تأسیس پژوهشکده‌ای در این زمینه هستیم.

رئیس مؤسسه بحرالعلوم با بیان اینکه فقه و حقوق کودک از موارد بسیار مهم در جوامع امروزی و از جمله در کشور ماست، اظهار کرد: تدریس مباحث فقهی در دوره جدید از هفته آینده، یعنی 17 دی‌ماه، در سه محور یادشده در مؤسسه انجام خواهد شد و به ویژه در بحث فقه کودک به کودک‌آزاری پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

captcha