کد خبر: 3787058
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة تاکید کرد:

آشنایی طلاب با مباحث قرآنی باید در متن نظام آموزشی گنجانده شود

گروه حوزه‌های علمیه – حجت‌الاسلام علی عباسی با اشاره به این که مکتب اهل‌بیت(ع) در مباحث قرآنی و حدیثی خدمات ارزشمندی رقم زده است، ابراز کرد: سهم فراوان مکتب اهل‌بیت(ع) در مباحث قرآنی و حدیثی بر هیچ کس پوشیده نیست. با وجود کمبود امکانات در حوزه‌های علمیه، نمی‌توان محتوایی را که در تفسیر قرآن ارائه می‌شود، به هیچ وجه با دیگر مراکز علمی جهان مقایسه کرد.

آشنایی طلاب با مباحث قرآنی باید در متن نظام آموزشی گنجانده شود

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز، یکشنبه، چهاردهم بهمن ماه، در جمع مدیران و استادان مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) با بیان این که آشنایی طلاب با مباحث قرآنی و حدیثی، باید در متن نظام آموزشی ما تدوین و عملیاتی شود، گفت: باید واجبات دانش قرآن را در خود متن آموزش گنجانده و از حاشیه‌پنداری مباحث قرآنی و حدیثی پرهیز شود.

وی با بیان این که رشد و بالندگی، از ملزومات مجموعه علمی است، خاطرنشان کرد: در طرح تحول جامعةالمصطفی پیش‌بینی شده است تا مجتمع‌های علمی براساس حوزه‌های دانشی تشکیل شده، زمینه‌های رشد بیشتری پیش روی المصطفی شکل گیرد.
عباسی با اشاره به این که مباحث قرآنی و حدیثی حوزه‌های علمیه با پیروزی انقلاب اسلامی گستره و رشد بسیار زیادی داشته است، ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی، توجه بسیار خوبی به مباحث قرآنی حوزه علمیه صورت گرفته است؛ اقبال روزافزون به مباحث قرآنی و حدیثی، به برکت تحولاتی است که انقلاب اسلامی در مباحث علمی حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است.

وی به طرح تحول جامعة‌المصطفی و توسعه حوزه‌های دانشی، به ویژه علوم قرآن و حدیث اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مجتمع آموزشی مستقل، با هدف ارتقای سطح فعالیت‌های مباحث قرآنی و حدیثی صورت گرفته است و مدارس عالی قرآنی مجزایی نیز در مراکز آموزشی نمایندگی‌ها فعال شده است.

عباسی به پی‌آمدهای تغییرات و تحولات نیز اشاره و تصریح کرد: اقتضائات جدید، نیازمند لوازم تازه‌ای است که باید ضمن توجه به این نیازها و زیرساخت‌ها، مشکلات پیش رو را برطرف کرد.

وی با تأکید بر این که لازم است همه طلاب با حد مشترکی با مباحث قرآنی آشنا باشند، افزود: کیفیت استفاده از واحدهای آموزشی، دانش پایه مباحث قرآنی را در طلاب فراهم خواهد ساخت؛ آشنایی طلاب با مباحث قرآنی و حدیثی، باید در متن نظام آموزشی ما تدوین و عملیاتی شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که آموزش‌های فوق برنامه‌ای، تنها ظرفیتی برای ارتقا و فعال‌سازی سطح استعداد طلاب است، ابراز کرد: باید واجبات دانش قرآن را در خود متن آموزش گنجانده، از حاشیه‌پنداری مباحث قرآنی و حدیثی پرهیز کرد.

رئیس جامعة‌المصطفی با بیان این که آموزش‌های عمومی را می‌توان به صورت ظرفیت‌های جهت‌دار مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: تناسب بخش عمومی با بخش تخصصی، فرصت‌های زیادی پیش روی ارتقای سطح علمی و دانشی طلاب و دانش‌پژوهان ایجاد می‌کند.

وی ضمن تأکید بر توانمندسازی علمی و آموزش استادان همکار، با اشاره به این که در سالیان اخیر مؤسسات حوزوی به سمت برنامه‌های شبه‌دانشگاهی سوق پیدا و از بهره‌وری امکانات و افراد کمتر استفاده کرده‌اند، ابراز کرد: باید از روح حوزه‌ای مراکز و مؤسسات دینی صیانت کرد.

عباسی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همت و تلاش المصطفائیان، به ویژه مدیران و استادان مجتمع آموزش عالی علوم و حدیث المصطفی، الگویی از مرکز آموزشی پیشرو و پیشگام به حوزه‌های علمیه ارائه کنیم و آثار و برکات فراوان آن در مراکز دینی جهان اسلام طنین‌انداز شود.
انتهای پیام

captcha