اتحادیه مدغم به دنبال توانمندسازی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی است
کد خبر: 3787815
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

اتحادیه مدغم به دنبال توانمندسازی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی است

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: یکی از محورهای فعالیت‌های اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت توجه به توانمندسازی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی است.

اتحادیه مدغم به دنبال توانمندسازی موسسات و تشکل‌های قرآنی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل  اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروز، 16 بهمن در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه توانمندسازی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی محور دوم  فعالیت‌های اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی است، بیان کرد: در استان خراسان رضوی 230 مؤسسه قرآن و عترت، بیش از 250 خانه قرآن شهری و روستایی و بیش از3700 جلسه قرآن شناسنامه‌دار داریم. این‌ها همگی ظرفیت بسیار بزرگی است که اگر ما بتوانیم با حمایت مسئولان قرآنی استان و حمایت دغدغه‌مندان قرآنی استان این ظرفیت را کنار هم جمع کنیم، خواهیم توانست در استان و در کشور حرفی برای قرآن و عترت داشته باشیم.

پیش‌بینی برنامه مدون یک ساله برای انجام کار متحدانه
وی با اشاره به اینکه هدف ما انجام کار قرآنی متحدانه است و تلاش می‌کنیم تا تمام مجموعه‌های قرآنی را دور هم جمع کنیم، افزود: از زمانی که مدیریت اتحادیه را در دست گرفته‌ام، برنامه مدون یک‌ ساله را پیش‌بینی کرده که این برنامه دو محور را در خودش جای داده است.

مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی در خصوص اولین محور از برنامه‌های اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی، بیان کرد: اولین محور برنامه که بستر آن هم فراهم شده، آماده‌سازی و در اختیار قرار دادن بسته فرهنگی برای مؤسسات قرآن و عترت، خانه‌های قرآن و فعالان قرآنی که در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، است.

برگزاری جشنواره توانمندسازی  در خراسان رضوی
وی ادامه داد: امید است امسال بتوانیم بحث توانمندسازی را در دستور کار قرار دهیم چرا که توانسته‌ایم اعتبار جشنواره توانمندسازی را تامین کنیم و این جشنواره در سه عنوان آموزشی، تبلیغی و ترویجی برگزار کنیم.

مجیدی با اشاره به اینکه متأسفانه غریب به اتفاق مؤسسات قرآنی ما در استان خراسان رضوی در حوزه کودک کار می‌کنند، افزود: از آنجایی که مؤسسات شاخص‌هایی دارند و نهادهای مردمی هستند که باید علائق و نیازهای قرآنی و اعتقادی مردم را پوشش دهند. در سال آینده برنامه داریم که در کنار کار کودک برنامه‌های مفید دیگری را هم انجام دهیم.

در ادامه جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، ضمن اشاره به اینکه جایگاه مؤسسات قرآنی باید به گونه‌ای باشد که در افراد ایجاد انگیزه کند و آن‌ها برای رسیدن به رتبه و امتیازات مادی یا معنوی در مؤسسات ثبت نام کنند، بیان کرد: باید منابع را از آموزش به انگیزش تغییر دهیم. اگر دستگاه‌های دولتی انگیزش را درست کنند، مؤسسات مردمی قرآنی برنامه‌ها را به خوبی اجرا خواهند کرد و روز به روز شاهد بهبود وضع فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

وی ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی که در گذشته خودشان فعالیت می‌کردند و در یک دوره اعتبارات زیادی به آن‌ها واگذار شد و سپس  و در دوره بعد آن اعتبارات از آن‌ها ساقط شد و همین مسءله باعث وابستگی و یا حتی از بین رفتن مؤسسات و تشکل های قرآنی شد.

انتهای پیام

captcha