سوق دادن 10درصد طلاب به سمت اجتهاد کافی است/ انتقاد از بدحجابی در قم
کد خبر: 3796468
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
آیت‌الله سبحانی:

سوق دادن 10درصد طلاب به سمت اجتهاد کافی است/ انتقاد از بدحجابی در قم

گروه حوزه‌های علمیه ــ مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر ده درصد طلاب به سمت اجتهاد سوق داده شوند، کافی است و مابقی بانوان طلبه باید برای تبلیغ و نوشتن تربیت شوند.

سوق دادن 10درصد طلاب به سمت اجتهاد کافی است/ انتقاد از بدحجابی در قمبه گزارش ایکنا، آیت‌الله جعفر سبحانی 18 اسفندماه در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به گزارش مدیر حوزه خواهران تأکید کرد: آمار کارهای انجام شده در زمینه حوزه خواهران را در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنید تا مردم با این فعالیت‌ها آشنا شوند و در مواردی که لازم است، به آن استناد شود.
وی گسترش حوزه علمیه خواهران را از برکات انقلاب برشمرد و در عین حال تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران قبل از انقلاب به صورت اجمالی و مختصر در شهر آبادان به وسیله ما شروع شد و در ایام محرم به این شهر می‌رفتم و برای طلبه‌ها تدریس داشتم، ولی امروز این حوزه بسیار گسترش دارد.
آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه تربیت مبلغه در حوزه علمیه خواهران ضروری است، اظهار کرد: باید از میان افرادی که در حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهراء تحصیل می‌کنند، مبلغات توانمندی تربیت شوند تا در خانه‌ها، مساجد و مدارس و ... اثرگذار باشند.
وی با بیان اینکه اثر مبلغه‌ها در بسیاری از موارد  بیشتر از  اثرگذاری مبلغان است، گفت: بنده این اثرگذاری را در آبادان تجربه کردم؛ در این شهر، زنان زیادی بی‌حجاب رفت و آمد می‌کردند، اما بعد از مدتی که مبلغه‌ها فعالیت تبلیغی کردند، توانستند چهره حجاب در شهر را عوض کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه تبلیغ باید محور دروس در حوزه خواهران باشد، بیان کرد: حفظ حدیث و قرآن در میان بانوان طلبه رواج یابد و از وجود آنان در مساجد و مدارس  استفاده شود، زیرا ده درصد طلبه‌ها برای اجتهاد کافی هستند و مابقی باید برای تبلیغ و نوشتن و قلم زدن تربیت شوند.
این مرجع تقلید همچنین بر استقلال حوزه از دولت تأکید کرد و گفت: گستردگی در مدیریت باعث ایجاد هزینه زیاد می‌شود، بنابراین باید مدیریت کوچک و هزینه‌ها کم شود تا نیاز به دولت اندک گردد و بتوانیم به سمت استقلال در حوزه پیش برویم.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اگر حوزه مدرکی می‌دهد، باید مثلاً در مدارس کارایی داشته باشد، افزود: اگر این مدارک کارآیی داشته باشند، افراد بیشتری جذب خواهند شد.
وی در بخش پایانی سخنانش به انتقاد از وضعیت بدحجابی در قم پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در قم هم فساد در حوزه زنان زیادشده که باید با حضور زنان مبلغه و تاثیرگذاری آنان بتوانیم تاثیر مثبتی داشته باشیم و اگر کاری از دست بنده بر بیاید، آماده همکاری هستم.
انتهای پیام
captcha