فهرست‌نویسی تخصصی نسخ خطی در کتابخانه‌ها
کد خبر: 3803491
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مدیرمسئول نشریه «دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث» خواستار شد:

فهرست‌نویسی تخصصی نسخ خطی در کتابخانه‌ها

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیرمسئول نشریه «دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث» خواستار اعمال فهرست‌نویسی تخصّصی نسخ خطی در کتابخانه‌ها شد.

فهرست‌نویسی تخصصی نسخ خطی در کتابخانه‌هابه گزارش ایکنا، اعضای هیئت تحریریه فصلنامه علمی اختصاصی دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث با حضور در کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی(ره) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، با حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین علی عماد، رئیس این کتابخانه دیدار کردند.
در این دیدار که با هدف بحث درباره ارتقای فهرستگان نسخ خطّی کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی (ره) تشکیل شد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین احسانی‌فر، مدیر مسئول نشریه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث، به بیان نکاتی در ضرورت فهرست‌نویسی تخصّصی نسخ خطی در کتابخانه‌ها و روش این کار پرداخت.
وی همچنین با تاکید بر اینکه فهرست نویسی تخصصی در کتابخانه‌ها اعمال شود به ارائه طرح چگونگی فهرست‌نویسی بر اساس رده‌بندی تخصّصی علوم حدیث و علوم قرآنی پرداخت.
در ادامه حجت‌‌الاسلام ‌و المسلمین عماد، رئیس کتابخانه آیت ‌الله گلپایگانی، با اشاره به اهمیت این نوع از فهرست‌نگاری، لزوم اجرای این کار را مورد تأکید قرار داد و آمادگی کتابخانه را برای اجرای این طرح، اعلام کرد.
در این جلسه همچنین میزبانی کتابخانه برای برگزاری نشست‌های تخصّصی حدیثی با مدیریت فصلنامه دانش‌ها و آموزه‌های قرآن و حدیث، مورد تفاهم طرفین قرار گرفت. 
انتهای پیام
captcha