هنر متعهد تنها بیان مسائل مذهبی نیست
کد خبر: 3803714
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

هنر متعهد تنها بیان مسائل مذهبی نیست

گروه فرهنگی – یک هنرمند تئاتر گفت: تمام هنرها به نوعی متعهد هستند، نمی‌شود که هنر باشد اما متعهد نباشد، آنچه در هنر مهم قلمداد می‌شود، دیدگاه هنرمند است که اگر مثبت باشد، خود هنری متعهد است.

هنر متعهد تنها بیان مسائل مذهبی نیست

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اصفهان، مهدی شهداد با اشاره به نقش و جایگاه هنر تئاتر در میان مردم اظهار کرد: در هنر تئاتر همیشه تعهد وجود داشته است و هنرمندان این رشته در بیان جنبه‌های انسانی و تزکیه کار می‌کنند، برخی وقتی حرف از هنر متعهد می‌شود تنها مسائل مذهبی و دفاع مقدس را مطرح می‌کنند، باید دانست هنر متعهد تنها مطرح کردن مسائل دینی نیست برای مثال نمایشی که به مسئله دروغ می‌پردازد و همه عوامل در آن زحمت می‌کشند که غیرمستقیم به مخاطب این مسئله را منتقل کنند خود بیانگر هنر انسانی و متعهد می‌باشد، زیرا بیان فضایل و رذایل خود به نوعی بیان تعهد انسان نسبت به دیگران است.
شهداد با اشاره به وظیفه هنرمند در بیان مسائل روز جامعه خاطرنشان کرد: انتقاد به مسائل و معضلات جامعه بر روی صحنه تعهد ایجاد می‌کند و این تعهدی است که جلوی تماشاگر گذاشته می‌شود، مرز هنر متعهد و غیر متعهد باریک است و اگر فردی عناد داشته باشد و منظوری غیر از نیت پاک انسانی مطرح کند نه تنها تعهدی در آن نیست بلکه هنر نیز نیست.
وی ادامه داد: هنر وابسته به انسان است و هر نوع مسائل انسانی که مطرح شود مسائل الهی هستند و این هنر هنر متعهد است. به طور کلی بیان هر مسئله انسانی و اجتماعی در تئاتر تعهد ایجاد می‌کند.
گفتنی است، مهدی شهداد متولد سال 1331 در اصفهان است، این هنرمند دارای کارشناسی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال 1352 فعالیت هنری خود را با بازیگری به صورت حرفه‌ای آغاز کرد، سپس به کارگردانی تئاتر پرداخت و در سال 1358 به بعد فعالیت در صداوسیمای مرکز اصفهان را آغاز کرد و از سال 1372 تاکنون به صورت همزمان به فعالیت تئاتر، تلویزیون و رادیو مشغول است و اکنون علاوه بر کار صحنه بیشتر نمایش رادیویی کار می‌کند.
انتهای پیام

 

captcha