15 اردیبهشت؛ پایان مهلت شرکت در جشنواره ملی پایان‌نامه‌های قرآنی
کد خبر: 3806131
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
رشید جعفرپور:

15 اردیبهشت؛ پایان مهلت شرکت در جشنواره ملی پایان‌نامه‌های قرآنی

گروه دانشگاه ــ مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین زمان دریافت پایان‌نامه‌های قرآنی، اظهار کرد: علاقه‌مندان فرصت دارند تا 15 اردیبهشت‌ماه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های قرآنی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایکنا؛ نظر به ضرورت فرهنگ‎‌سازی قرآنی در دانشگاه‌ها و تقویت پژوهش‌های قرآن‌محور مبتنی بر روش‌های صحیح تحقیق در میان دانشجویان، هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان با هدف ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان به نقش‌آفرینی در حوزه تحقیقات دینی و قرآنی از سوی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و همزمان با بیست وهفتمین دوره نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.
 
رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره این جشنواره در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: فراخوان این جشنواره اسفندماه به کلیه دانشگاه‌ها اعلام شد و برهمین اساس دانشجویان حداکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند که پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری را، که طی سال تحصیلی گذشته از آنها دفاع شده است، به دبیرخانه جشنواره مستقر در این اداره کل در قالب فایل الکترونیکی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعدادی پایان‌نامه و رساله به دست ما رسیده است، ادامه داد: پس از پایان مهلت مقرر برای دریافت آثار دانشجویان در حوزه علوم قرآنی و مطالعات میان‌رشته‌ای، مرحله اولیه داوری آغاز می‌شود. داوران این جشنواره از استادان دانشگاه‌های مختلف که متخصص در حوزه علوم قرآنی هستند بهره خواهیم گرفت. پس از طی مراحل داوری و در نهایت مجموع پنج پایان‌نامه قرآنی از مقطع کارشناسی ارشد و پنج رساله قرآنی از مقطع دکتری به عنوان برگزیده انتخاب، معرفی و تقدیر می‌شوند.

جعفرپور درباره نحوه ارسال آثار دانشجویان به دبیرخانه این جشنواره، گفت: این امکان نیز وجود دارد که دانشگاه‌ها پایان‌نامه‌ها و رساله‌های قرآنی دفاع شده در دانشگاه خود را به جشنواره معرفی کنند و دانشجویان نیز می‌توانند پایان‌نامه و رساله‌های دفاع‌شده خود را از طریق پست الکترونیکی به آدرس queanmsrt.ir@gmail.com ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا آغاز ماه مبارک رمضان و تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. برگزیدگان این جشنواره در اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن طی مراسم تقدیر می‌شوند.

همچنین، مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تغییرات این دوره جشنواره در قیاس با دوره گذشته گفت: تغییری در مقایسه با دوره قبل نداریم و امسال نیز سه بخش ویژه برای دریافت آثار در نظر گرفته شده و شامل مطالعات میان‌رشته‌ای، نماز و امر به معروف و نهی از منکر است که به عنوان بخش‌های ویژه این دوره در نظر گرفته شده، اما داوری این بخش‌ها منوط به این است که تعداد آثار دریافتی این بخش‌ها به حد نصاب مشخصی برسد، در این صورت برگزیده‌های این سه بخش به عنوان برگزیدگان بخش ویژه اعلام و معرفی می‌شوند. در دوره قبل، آثار ارسالی این بخش‌ها به حد نصاب نرسید و این عناوین به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته نشد.

وی درباره دوره پیشین این جشنواره بیان کرد: سال گذشته برای برگزاری هفدهمین دوره جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی بیش از ۱۵۰ عنوان پایان‌نامه و رساله به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت ۱۰ اثر برگزیده از دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معرفی و در مراسمی تقدیر شدند. پایان‌نامه برگزیده در رتبه نخست از گرایش علوم قرآنی بود و رساله برگزیده در رتبه نخست هم از رشته مدیریت بود.

یادآور می‌شود هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان از سوی اداره‌کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با هدف ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان در مورد نقش‌آفرینی در حوزه پژوهش‌های دینی و قرآنی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برگزار خواهد شد. دانشجویان علاقه‌مند در این دو مقطع می‌توانند پایان‌نامه و رساله خود را که در سال ۹۷ دفاع کرده‌اند به آدرس الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی quranmsrt.ir@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha