به گزارش خبرنگار ایکنا، حجتالاسلام یوسفزاده امروز (نهم اردیبهشتماه) در جمع استادان و دانشپژوهان مجتمع آموزش عالی بنتالهدی، با بیان اینکه این مجتمع ده درصد آمار بخش فراخوان مقالات را به خود اختصاص داده است، گفت: حضور پرشور استادان، کارکنان و دانشپژوهان جامعةالمصطفی در بخش فراخوان مقالات، نشاندهنده اهتمام روزافزون این مجموعه به پژوهش است.
وی با تأکید بر اینکه تجمع ذهنهای پژوهشی در مجتمعهای آموزشی برکات فراوانی خواهد داشت، اذعان کرد: در این دوره از جشنواره، در بخش فراخوان مقالات، بیش از 310 مقاله به دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی فرستاده شده است.
عضو کمیته ارزیابی بیستویکمین جشنواره بینالمللی پژوهشی شیخ طوسی مراجعه و بررسی آثار پیشین را از ملزومات مقالهنویسی دانست و اذعان داشت: اگر پژوهشگران با قاعدهمندی علمی، به آثار پژوهشی گذشته مراجعه کنند، با دیدن افقهای دور و بلندتر علمی، آثار علمی فاخری خلق خواهند کرد.
یوسفزاده احترام به آثار علمی پژوهشگران پیشین و حفظ امانتداری را جزء اخلاق پژوهشی دانست و یادآور شد: سال گذشته، در برگزاری بیستویکمین جشنواره شیخ طوسی و به منظور فعالسازی پژوهشگران و جهتدهی به مطالعات دانشی، سیزده پیشنشست علمی برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه بیستویکمین موضوع جشنواره بینالمللی شیخ طوسی، حساس است که ضمن مطالعه فعالیتهای جامعهالمصطفی، عملکرد این نهاد بینالمللی را ناظر به فعالیت دانشآموختگان به بحث و بررسی علمی میگذارد، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره، نقش جامعهالمصطفی و دانشآموختگان در گسترش علوم اسلامی و علوم انسانی در هفت محور شامل آموزشی- تربیتی، پژوهشی، دانشآموختگان، نیروی انسانی، فرایندها و ساختارها، مطالعات تطبیقی و نیز نوآوریها و ابتکارات به بحث و بررسی گذاشته میشود.
وی افزود: در محور آموزشی- تربیتی، به دنبال بررسی نقش رشتههای آموزشی جامعةالمصطفی در گسترش علوم اسلامی و انسانی، ناظر به نیازهای علمی و اجتماعی جامعه مخاطب هستیم تا تأثیرات و دستآوردهای جامعةالمصطفی در حوزههای میانرشتهای به درستی تبیین گردد.
عضو کمیته ارزیابی بیستویکمین جشنواره بینالمللی پژوهشی شیخ طوسی تأکید کرد: بررسی و بیان ابتکارات جامعةالمصطفی در راهاندازی رشتههای تخصصی، ناظر به نیازهای عصر، جزو ریزموضوعات مهم محور آموزشی و تربیتی است.
سخنران این پیشنشست بررسی نقش فعالیت نمایندگیهای جامعةالمصطفی را در گسترش علوم اسلامی و انسانی در عرصههای بینالمللی، از دیگر اهداف این دوره از جشنواره برشمرد و اذعان داشت: بررسی ثمرات و برکات نهادی که با بهرهگیری از ظرفیتهای علوم روز، غنیسازی معارف دینی و تعلیم و تربیت را همزمان پیگیری میکند، از شاخصههای این دوره از جشنواره به شمار میرود.
وی با اشاره به اینکه در محور دوم، عرصههای پژوهشی و تولیدات جامعهالمصطفی و اثرگذاری آنها براساس نیازسنجی بررسی میشود، اظهار کرد: نقش دانشآموختگان و فعالیتهای میدانی آنان در گسترش علوم اسلامی و انسانی، از دیگر موضوعاتی است که در آن، به دنبال ترسیم دایره تأثیرگذاری و اثربخشی ثمرات حضور و فعالیت این عزیزان هستیم.
یوسفزاده، در پایان، بررسی وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و نیز بازشناسی بایستههای فعالیتی دانشآموختگان را مهمترین دغدغه این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: پایش فرصتها و تهدیدهای پیش رو و نیز رصد فعالیت رقبا در حوزههای گوناگون، از دیگر موضوعات این محور به شمار میرود.
انتهای پیام