رؤیت هلال در شب دوشنبه مشکل ولی ممکن است
کد خبر: 3808867
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
حجت‌الاسلام موحدنژاد خبر داد:

رؤیت هلال در شب دوشنبه مشکل ولی ممکن است

گروه اندیشه ــ حجت‌الاسلام موحدنژاد با تصریح به اینکه هلال امشب در مرز رؤیت قرار دارد، استهلال ماه در این شب را امری دشوار توصیف کرد.

حجت‌الاسلام موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا به توضیح درباره آخرین وضعیت رویت هلال ماه رمضان پرداخت و گفت: حدود 110 گروه در نقاط مختلف کشور برای رویت هلال ماه مبارک رمضان اقدام می‌کنند. برنامه‌ریزی برای اینکه این گروه‌ها در کدام نقطه مستقر شوند توسط ستادهای استهلال استانی انجام می‌شود و اینگونه نیست که اعزام از تهران صورت بگیرد؛ بلکه هر استان برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند.

وی درباره زمان رویت هلال توضیح داد: گروه‌های استهلال از بعد از ظهر کار خودشان را آغاز می‌کنند و تا نیم‌ساعت بعد از اذان مغرب بررسی‌های خود را ادامه می‌دهند. حدود نیم‌ساعت بعد از اذان مغرب کار گروه‌ها به اتمام می‌رسد، منتهی از آنجایی که برخی از گروه‌ها در مناطق کوهستانی مستقر هستند، تا گزارش خود را به دست ما برسانند قدری زمانبر خواهد بود. ان‌شاالله این نتایج جمع‌بندی می‌شود و اگر گزارشات اطمینان‌بخشی مبنی بر رویت هلال وجود داشته باشد، از آن جهت که طبق تقویم رسمی کشور است نیازی به اعلام نیست، ولی اگر خلاف تقویم به اثبات برسد، یعنی هلال دیده نشود، روز سه‌شنبه روز اول ماه خواهد بود و این خبر اعلام خواهد شد.

موحدنژاد در ادامه گفت: کارشناسان رؤیت این هلال را مجموعاً مشکل ارزیابی می‌کنند و ما هم مثل شما باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود. برخی هلال‌ها به گونه‌ای است که کارشناسان می‌گویند که هلال قطعاً دیده می‌شود، برخی هلال‌ها به گونه‌ای است که دیده نمی‌شود، ولی برخی هلال‌ها در مرز رؤیت قرار دارند. هلال امشب از هلال‌های گونه اخیر است و نمی‌توان از این جهت درصدی مشخص کرد.

رؤیت هلال در شب دوشنبه مشکل ولی ممکن است

انتهای پیام

captcha