حضور 20 ملیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3810962
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

حضور 20 ملیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد

گروه فرهنگی- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال برای اولین بار با رویکرد بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: 20 ملیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حضور دارند.

20 ملیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حضور دارندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر مروارید، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری تشریح برنامه‌های چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که امروز 22 اردیبهشت در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جریان اطلاع‌رسانی جریان تأثیرگذار و حساسی است و نگاه به رسانه تنها نگاه به اطلاع رسانی نیست، بلکه یک بخش از عقل و خرد جمعی است که به اصلاح سیاست‌ها و مشارکت شهروندان در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و... می‌انجامد.
وی افزود: رسانه‌ها برآیند بصیرت مطالبات عمومی مردم هستند. چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را داریم که جوانان را خطاب قرار دادند و سمت و سوی سیاستگذاری‌ها باید به سمت جوانان باشد. از طرفی تحریم‌های ظالمانه در شرایط اجتماعی و اقتصادی که داریم نیازمند همدلی بیشتر میان مردم و مسئولان است.
مروارید عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال رویکرد بین‌المللی دارد و به این دلیل اولین نمایشگاه بین‌المللی قرآن محسوب می‌شود. حضور 20 ملیت در نمایشگاه از کشورهای اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند که فرهنگ قرآنی از جمله دین داری، روزه داری و... را برای شهروندان نشان می‌دهند.
وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن یک تجربه معنوی در ماه مبارک رمضان است و این تجربه معنوی تجربه‌های فرهنگی و اجتماعی را برای مردم رقم خواهد زد. هدف این است که در این نمایشگاه زیر چتر واحد قرآن نماد و رمز وحدت کشورهای اسلامی تجارب معنوی و اجتماعی را داشته باشیم.

جشنواره غذایی فرهنگ و ملل
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این 20 ملیت جشنواره غذایی فرهنگ و ملل را دارند که شهروندان را با تنوع غذایی کشورهای مسلمان آشنا می‌کند.
وی عنوان کرد: جنگ قرآنی ملل، برگزاری نشست‌های علمی با نگاه به جهان اسلام، برپایی کرسی‌های نظریه پردازی و در بخش فرهنگی حضور ناشران بین‌المللی از کشورهای عراق، لبنان، مصر، ترکیه که 14 ناشرجهان اسلام همراه با 45 نمایندگی در کنار 50 ناشر داخلی هستند که جریان نشر با رویکرد بین‌المللی در جهان اسلام دنبال می‌شود.
مروارید ادامه داد: قرائت‌های بین المللی با حضور 9 قاری از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، اندونزی، تانزانیا و 14 قاری بین‌المللی قرآنی جریان زیباشناسانه قرآن با رویکرد بین‌المللی در شب‌های نمایشگاه دنبال خواهند کرد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: دو شخصیت قرآنی از عمان و عراق به عنوان میهمانان ویژه نمایشگاه هستند. برگزاری 14 نشست نخبگانی برای دانشگاهیان و اصحاب فکر و اندیشمندان تدارک دیده شده که در کنار حضور عمومی مردم و خانواده‌ها همراه با نشاط معنوی حضور نخبگان را هم خواهیم داشت.

نمایشگاه به جریان همدلی در بین خانواده‌ها کمک خواهد کرد
وی تصریح کرد: نمایشگاه امسال انتظارات مردم در سطوح مختلف را برآورده خواهد کرد و باعث افتخار است که نمایشگاه امسال نمایشگاهی در شأن قرآن باشد. نمایشگاه به جریان همدلی در بین خانواده‌ها کمک خواهد کرد و این برای ما مهم است که خانواده‌ها پس از افطار به صورت جمعی در این رویداد قرآنی شرکت کنند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در بخش هنری کارگاه‌های کتابت قرآن کریم، نمایش خیابانی با موضوعات قرآنی و مفاهیم اخلاقی، پرده‌خوانی قصه‌های قرآنی، سفال با نقوش و خطوط اسلامی و قرآنی هنر اسلامی را در فضای ماه مبارک رمضان به نمایش می‌گذارد.
وی ادامه داد: پویانمایی و آثار کارتونی با مضامین قرآنی، سحری‌خوانی، خوانش متون نمایش قرآنی، غرفه‌های تصویرسازی از دیگر برنامه‌های بخش هنری در نمایشگاه امسال است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای ظرفیت عظیمی در فضای مشهد و استان هستند که بخش‌های هنری با نگاه دینی مبنی بر آموزه‌های اسلامی به شکل جذاب برای جوانان نمایش می‌دهند. موضوع زیارت و تأثیرات آن و مشاوره خانواده نیز در نمایشگاه بررسی خواهد شد.
مروارید ابراز کرد: آثار برگزیده نقوش آیات قرآنی مسابقات مدهامتان نیز در نمایشگاه امسال در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
وی به حضور فعال حوزه علمیه با برنامه‌های ویژه بخش خاصی را به خود اختصاص داده که شامل پژوهش‌های قرآنی و مبانی دینی می‌شود. آستان قدس رضوی نیز با ظرفیت عظیمی به صورت ویژه در نمایشگاه امسال حضور خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha