برگزاری محافل قرآنی شبانه در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3811524
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

برگزاری محافل قرآنی شبانه در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره تبلیغات و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کرسی‌های تلاوت در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد هر شب برگزار می‌شود.

برگزاری محافل قرآنی شبانه در نمایشگاه قرآن مشهدحمید صمدی، رئیس اداره تبلیغات و ترویج اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: این محافل قرآنی هر شب ساعت ۲۱ در محوطه مرکزی نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور قاریان برتر کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی افزود: اولین محفل از مجموعه کرسی‌های تلاوت نمایشگاه قرآن مشهد ۲۳ اردیبهشت‌ماه و همزمان با اولین روز برگزاری این نمایشگاه با تلاوت قاریان افغانستانی، آقایان کبیر قلندرزاده و علیرضا رضایی همراه بود و در بخشی از این محفل نیز محمد خاکپور، حافظ کل قرآن، نیز قرائت قرآن داشت.
صمدی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت‌ماه نیز محفل قرآنی نمایشگاه قرآن مشهد با اجرای حجت‌الاسلام محمد‌مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن، آغاز می‌شود و در ادامه احمد بیژن معصومی، قاری کشور افغانستان و امیر علی اول، قاری ممتاز ایرانی، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت می‌کند.
وی اضافه کرد: در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز داروین حسب وان، قاری اهل اندونزی، اسامه عبد حمزه عبدالله، قاری عراقی و سیدمصطفی حسینی از ایران به تلاوت در این محفل قرآنی می‌پردازد و حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی نیز به اجرای برنامه حفظ قرآن خواهد پرداخت.
رئیس اداره تبلیغات و ترویج اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: احمد البدری، قاری عراقی واحمد ابوالقاسمی از ایران نیز قاریان چهارمین شب از محافل قرآنی نمایشگاه قرآن مشهد خواهند بود. رضا گلشاهی، حافظ کل قرآن نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.
صمدی اظهار کرد: مهدی حسنی، حافظ کل قرآن در پنجمین نمایشگاه اجرای برنامه حفظ را بر عهده خواهد گرفت. ابراهیم محمد کاسی از پاکستان و حامد علیزاده از ایران قاریان محفل جمعه شب خواهند بود.
وی افزود: احمد البدری از عراق و مهدی تقی‌پور از ایران قاریان ۲۸ اردیبهشت‌ماه نمایشگاه قرآن مشهد هستند و مهدی حسنی نیز برنامه حفظ را عهده‌دار خواهد بود. برنامه محفل قرآنی یکشنبه شب نیز با حضور محمدجواد پناهی، مصطفی حاجی حسنی کارگر، رضا عابدین‌زاده از ایران و جوادالعامری از کشور عراق تنظیم شده است.
رئیس اداره تبلیغات و ترویج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رجا ایوب از تانزانیا، هاشم روغنی و رضا عابدین‌زاده از ایران قاریان و حافظان آخرین محفل قرآنی نمایشگاه قرآن در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه خواهند بود.
انتهای پیام

captcha