کتاب «تلقیح مصنوعی در آینه فقه» منتشر شد
کد خبر: 3832960
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

کتاب «تلقیح مصنوعی در آینه فقه» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه - پنجمین کتاب از مجموعه مسائل مستحدثه با عنوان «تلقیح مصنوعی در آینه فقه» به قلم حجت‌الاسلام سید محسن مرتضوی، عضو گروه فقه پزشکی جامعة المصطفی العالمیه منتشر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن مرتضوی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: این کتاب پس از کالبدشکافی، پیوند اعضا و مرگ مغزی، شبیه‌سازی انسان، قتل از روی ترحم (اتانازی)، پنجمین کتاب از این مجموعه به شمار می‌رود که به همت بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

استاد حوزه علمیه قم درباره محتوای کتاب گفت: همان گونه که در چکیده این کتاب آمده است، تلقیح مصنوعی، از مشغولیت‌های جدید دانش بشری و از مسائل مستحدثه فقه اسلامی است، زیرا ناباروری همواره رنج و گرفتاری در زندگى انسان‌ها به شمار رفته و مایه نگرانی آنها بوده است.

مرتضوی افزود: امروزه، تلقيح مصنوعى و روش‌های جدید باروری، از رايج‌ترين روش‌ها برای درمان ناباروری است و به همین دلیل، بحث همه‌جانبه، موضوع‌شناسى و بررسى احكام تكليفى و وضعى در این موضوع ضروری است.

عضو گروه فقه پزشکی جامعةالمصطفی بیان کرد: در این کتاب، مباحثی مانند اهدای اسپرم، اهدای تخمک، رحم جایگزین، خرید و فروش اسپرم و تخمک و جنین، احکام عده و نفقه و نسب و ارث مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 مرتضوی گفت: مؤسسه بوستان کتاب قم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «تلقیح مصنوعی در آینه فقه» را به صورت رقعی در 368 صفحه چاپ کرده است.

انتهای پیام

captcha