خراسان رضوی از هزاران سال گذشته الگوی توسعه‌ای داشته است
کد خبر: 3838039
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

خراسان رضوی از هزاران سال گذشته الگوی توسعه‌ای داشته است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی از نظر اقتصادی کارنامه‌ای متناسب با پتانسیل‌ها را نتوانستیم برای آن تصور کنیم، اما این استان از هزاران سال پیش الگوی توسعه‌ای داشته که استفاده کردن آن امروز جالب خواهد بود.

خراسان رضوی از هزاران سال گذشته الگوی توسعه‌ای داشته استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین امیررحیمی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، امروز پنجم شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارائی خراسان رضوی در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اظهار کرد: با توجه به آمارها کار من سخت است و نمی‌توان کار را خارج از آنکه باید اتفاق بیفتد، انجام داد. امیدوارم بتوانم مسیر مهدی رمضانی مدیرکل سابق را با سلیقه‌ای متفاوت، روش‌هایی جدیدتر و راهنمایی ایشان انجام دهم.

وی ادامه داد: کار در استان نه به خاطر موقعیتی که وجود دارد، بلکه در کل خراسان، مرکز و مجموعه‌ای بوده که درست است از نظر اقتصادی کارنامه‌ای متناسب با پتانسیل‌ها را نتوانستیم برای آن تصور کنیم اما خراسان از هزاران سال پیش الگوی توسعه‌ای داشته که استفاده کردن آن امروز جالب خواهد بود.

امیررحیمی تصریح کرد: استان امکانات، پتانسیل و شرایط بسیار عالی برای کار اقتصادی دارد. تمام مسئولان حتما با دید و نگاه اقتصادی انتخاب می‌شوند. آقای رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی از صاحب‌نظران ارزشمند اقتصادی کشور هستند و بسیاری از مسئولان دانش اقتصادی دارند. استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه‌های اول و دوم را دارد، گرچه ممکن است در برخی دیگر رتبه‌های پایین داشته باشد.

در ادامه مهدی رمضانی مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی طی سخنانی گفت: حدود ۳.۵ سال پیش در ۳۱ فروردین ۹۵ معارفه شدم و قول‌هایی دادیم و برنامه‌هایی ارائه کردیم که با تلاش همه همکاران بخشی از آن برنامه‌ها و قول‌ها عملیاتی شد. آن مقطع بار سنگین مسئولیت را در ابتدا احساس می‌کردم اما به مرور زمان و کمک همه همکاران و مجموعه استان، موفقیت‌های خوبی در اداره‌کل اقتصاد و دارایی حاصل شد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های اصلی و جزو وظایف اداره کل اقتصاد، سرمایه‌گذاری خارجی بوده که خواسته وزارتخانه، بخش دولتی و جزو شرح وظایف ما بود، عنوان کرد: تلاش زیادی برای تحول این حوزه کردیم. ۱۰۰ طرح مصوب از ابتدای سال 95 در استان مجوز سرمایه خارجی با عدد ۶۰۰ میلیون دلار اخذ کردند که طرح‌های استان به دلیل ماهیت و جذابیت خاص برای بخشی از سرمایه‌گذاران، کوچک و متوسط است و با سرعت به بهره‌برداری و بازدهی می‌رسد.

رمضانی بیان کرد: تعامل خوبی با مراجع نظارتی استان داشتیم، بدون کمترین مشکلی این مدت را گذراندیم و مشکلی برای دستگاه مالی اتفاق نیفتاد. اوراق تسویه ظرفیت خوبی بود که اتفاق افتاد و توانستیم با همکاری بانک‌ها، استانداری، شهرداری، دستگاه‌های اجرایی و ذی‌حسابان از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: سال ۹۵، ۲۷ متقاضی با ۵۳۰۰ میلیارد تومان، سال ۹۶، ۲۵۳ متقاضی با ۵۵ میلیارد تومان و سال ۹۷ اوراق تسویه نوع اول و دوم با ۳۶۳ متقاضی و ۵۴۷۰ میلیارد تومان صادر شد که بخش اعظمی متعلق به شهرداری بود و به منزله اعتبار و تخصیص صد در صدی منابع ملی اتفاق افتاد. این جزو یکی از کارهای خوبی بود که علیرغم کمبودهای بودجه‌ای، بخشی از مشکلات بدهی و مشکلات بخش خصوصی و پیمانکاران با اداره مالیات را مرتفع کرد.

انتهای پیام

captcha