دستگاه‌های اجرایی اصفهان در انجام فعالیت‌های قرآنی متحد هستند
کد خبر: 3846556
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

دستگاه‌های اجرایی اصفهان در انجام فعالیت‌های قرآنی متحد هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی، تعامل خوبی میان این اداره کل با سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش وجود دارد.

تعامل میان نهادها برای ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری استحجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در حاشیه برگزاری چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: هرجا و به هر اندازه که نوری از انوار قرآن بر قلب ما بتابد، نتیجه‌ای خوب به همراه خواهد داشت، مخصوصاً زمانی که نتیجه یک سال تلاش قرآنیان به صورت یک جا به مسابقه گذاشته شود که این کار هم برای قرآنیان و هم برای مردم آثار خوبی داشته و فضا را قرآنی می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع چنین کارهایی تشویقی  برای افراد علاقه‌مند به قرآن در رشته‌های مختلف قرآنی است. 

مدیرکل اداره ارشاد استان در خصوص اقدامات کمک‌کننده به گسترش فرهنگ قرآن افزود: وظیفه اول ما این است که جامعه‌ را به قرآن علاقه‌مند کنیم تا همه بتوانند در حداقل‌ها هم مهارتی کسب کنند و برای مثال بتوانند قرآن را به سادگی بخوانند، بفهمند و در نتیجه به آن عمل کنند. برای رسیدن به این نقطه باید راه‌های متعددی را طی کنیم.

انصاری بیان کرد: فضای جامعه ما باید قرآنی شود، ایجاد رقابت و مسابقه گذاشتن قطعاً هدف نهایی نیست، بلکه راهی برای ایجاد انگیزه و علاقه‌مند‌ کردن افراد فعال در این حوزه است. باید عمل به قرآن را به صورت قله این کوه ببینیم و برای رسیدن به این قله در دامنه آن کارهای زیادی انجام دهیم.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه قرآن همه نهادها تلاش می‌کنند، اما نهادهایی مانند وزارت ارشاد که متولی خاص گسترش فرهنگ قرآنی باشند، متعدد هستند. آنچه که امروز بیشتر در زمینه‌های قرآن انجام می‌شود این است که مؤسسات قرآنی سراسر کشور که قصد انجام فعالیت دارند باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند و ما به این صورت در خدمت آنها هستیم.

انصاری بیان کرد: در زمینه آموزش قرآن هرساله آزمون قرآن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. اما با توجه به اینکه فعالیت‌های قرآنی زمینه‌های مختلفی دارد، قطعاً ایجاد تعامل، همراهی و همدلی میان دستگاه‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و خوشبختانه در اصفهان این توفیق را داریم که هم با سازمان اوقاف و امور خیریه،  سازمان تبلیغات و هم با دستگاه‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  اصفهان افزود: اتحادیه فعالیت‌های قرآنی در استان بین سازمان تبلیغات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مشترک در حال فعالیت است و البته این تعاملات هر روز باید بیشتر و بیشتر شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha