صمیمی کردن دانشجویان با انقلاب؛ اصلی‌ترین کار فرهنگی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3848822
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
علی منتظری بیان کرد:

صمیمی کردن دانشجویان با انقلاب؛ اصلی‌ترین کار فرهنگی جهاددانشگاهی

گروه دانشگاه ــ رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در چهارمین گردهمایی مدیران اجرایی سازمان دانشجویان با تأکید بر اینکه اگر از من بپرسند اصلی‌ترین کار فرهنگی جهاددانشگاهی و به تبع آن سازمان دانشجویان چیست، از صمیمی کردن دانشجویان با انقلاب، انقلاب فرهنگی و نظام اسلامی، یاد خواهم کرد، اظهار کرد: اگر این هدف دنبال شود، جهاددانشگاهی بیشترین خدمت را به نظام اسلامی و انقلاب کرده است.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با بیست و یکمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، چهارمین گردهمایی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی امروز،‌ 17 مهرماه، در سالن همایش‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با حضور دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی آغاز به کار کرد.

دکتر منتظری طی سخنانی با بیان اینکه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، سازمان آینده و امید است، اظهار کرد: سازمان دانشجویان در جهاددانشگاهی برای اهداف بزرگی تأسیس شده است تا بتواند حیات و بقای این نهاد را تضمین کند. در حقیقت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در خط مقدم حلقه اتصال جهاد به دانشگاه و دانشجویان تلقی می‌شود. وقتی از این اتصال صحبت می‌کنیم، یعنی سازمان دانشجویان مسئولیت و رسالت بزرگی دارد و آن زنده نگه داشتن حرکت بزرگی است که براساس دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام(ره)، آرمان آن استقلال کشور و استقلال دانشگاه از شرق و غرب بوده و هست.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی ادامه داد: درست است که برای جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه جوان و دانشگاهی، مجموعه وظایفی تعریف و تشکیلاتی طراحی کرده‌ایم، اما نباید فراموش کنیم که رسالت اصلی ما اتصال جوانان و دانشجویان با آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که به انقلاب فرهنگی متصل می‌شود. هدف انقلاب فرهنگی هم این بود و این است که دانشگاه مستقل شود؛ دانشگاهی که در خدمت مردم و دغدغه آن رفع نیاز‌ها و محرومیت‌هاست و از شرق و غرب مستقل است، دانشگاهی که در آن علم‌آموزی عبادت تلقی شود و هدف آن کاهش آلام محرومان و مستضعفان است. این اهداف بزرگی بود که در انقلاب فرهنگی متجلی شد و جهاددانشگاهی مولود چنین نهضت و حرکتی است و سازمان دانشجویان در خط مقدم این جبهه در دانشگاه است.

منتظری با تأکید بر اینکه ما هدف بزرگی داریم و این هدف باید همیشه ذهن ما را مشغول کند، افزود: امروز در کشور حدود چهار میلیون و نیم جوان دانشجو داریم. به راستی چه کسی مسئول این جوانان است؟ ما انتظار داریم آن‌ها مدافع انقلاب، اسلام و جمهوری اسلامی باشند، در حالی که کمترین ارتباط با آن‌ها برقرار است. از این جهت است که به نظر من جایگاه جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان آن و نقشی که ایفا می‌کند بسیار حائز اهمیت است.

منتظری ادامه داد: نخستین گام در اجرای وظیفه سنگینی که بر عهده ماست، برقراری ارتباط سازمان یافته، صمیمانه و صادقانه با جوانان است، چرا که اگر از این کار غفلت کنیم دشمنان این ملت حتی تاریخ و وقایع را تحریف کرده و نسل پویا و آینده را از ما خواهند گرفت.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر از من بپرسند اصلی‌ترین کار فرهنگی جهاددانشگاهی و به تبع آن سازمان دانشجویان چیست، از صمیمی کردن دانشجویان با انقلاب، انقلاب فرهنگی و نظام اسلامی، یاد خواهم کرد، اظهار کرد: اگر این هدف دنبال شود، جهاددانشگاهی بیشترین خدمت را به نظام اسلامی و انقلاب کرده است.

مبادا به اسم اینکه مدیر، رئیس و دبیر هستیم، در اتاقی بنشینیم و هر چند وقت یک‌بار گزارشی  ارائه دهیم. اگر درِ اتاق شما باز بود و میان دانشجویان بودید، آن وقت می‌توانید بگویید کاری انجام داده‌اید
وی افزود: فکر نکنیم انقلاب اسلامی یک نقطه‌ای در تاریخ کشور ماست که به طور مجرد ظاهر شده است. انقلاب اسلامی دارای پیشینه‌ای است و سال‌ها ملت ایران برای به دست آوردن استقلال، آزادی و پیشرفت تلاش کردند تا بالاخره با عنایت الهی، حضور مردم و رهبری شجاع و عادل، مردم ایران توانستند انقلاب اسلامی را محقق کنند.

منتظری با بیان این جمله که امروز دشمنان ملت یک قطره از حقیقت را با دریایی از دروغ مخلوط می‌کنند تا تشخیص دروغ از حقیقت و شر را از خیر مشکل کنند، گفت: وظیفه ما در چنین شرایطی چیست؟ اینکه بنشینیم و تماشا کنیم و یا برای حفاظت از دستاورد بزرگ ملت کاری انجام دهیم. چه نهادی بهتر از جهاددانشگاهی در دانشگاه می‌تواند حافظ این دستاورد ملت باشد. این حفاظت در روزگار‌های مختلف می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. امروز وظیفه ما تلاش برای صمیمی کردن و حفظ جوانان دانشگاهی در کنار ملت برای استقلال، آزادی و پیشرفت است.

رئیس سابق جهاددانشگاهی با بیان درخواستی، افزود: خود را در بند نظام تشکیلاتیِ خشک و بی‌محتوا نکنید. اگرچه سازمان‌های انقلابی دارای نظم محکمی هستند، اما همه این‌ها باید در خدمت یک هدف باشد و آن کاربست ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در جهت انجام رسالت بزرگ و اصلی ما است؛ لذا اسیر تشکیلات نشوید، بلکه تشکیلات را اسیر خود کنید. مبادا به اسم اینکه مدیر، رئیس و دبیر هستیم، در اتاقی بنشینیم و هر چند وقت یک‌بار گزارشی  ارائه دهیم. اگر درِ اتاق شما باز بود و میان دانشجویان بودید، آن وقت می‌توانید بگویید کاری انجام داده‌اید. اطمینان دارم چنین نگاهی است که حتی آینده علم و فناوری و جنبش علمی برخاسته از انقلاب را حفظ و تقویت خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha