قم توانایی لازم برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی و علمی بین‌المللی را دارد
کد خبر: 3856113
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
رئیس المصطفی در نشست وزیر علوم با رؤسای دانشگاه‌های قم:

قم توانایی لازم برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی و علمی بین‌المللی را دارد

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: قم از بستر و زمینه تاریخی و فرهنگی لازم برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی و علمی بین‌المللی، به ویژه در حوزه علوم انسانی برخوردار است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در نشست رؤسای دانشگاه‌های استان قم با وزیر علوم اظهارکرد: المصطفی با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌ها نوین آموزش زبان فارسی آماده برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی همه مراکز علمی و مؤسسات آموزش عالی کشور است.
وی بیان کرد: جامعةالمصطفی از زیرساخت‌های لازم و استادان برجسته در زمینه آموزش زبان فارسی به دانشجویان و فراهم‌سازی جذب اعضای هیئت علمی خارجی در دانشگاه‌های کشور برخوردار است.
استاد حوزه علمیه قم گفت: وزارت علوم و مسئولان جامعةالمصطفی برای جذب دانشجویان عراقی، رایزنی‌های مؤثری با وزارت علوم این کشور داشته‌اند.
عباسی اضافه کرد: نبود انطباق بین زبان مبدأ و مقصد، مشکل تمام مراکز آموزش عالی کشور در جذب دانشجویان خارجی است.
رئیس جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: از آن جایی که ظرفیت دانشگاه‌های کشور با پذیرش دانشجویان داخلی اشباع نمی‌شود، لازم است زمینه پذیرش دانشجویان خارجی را فراهم کنیم.
وی گفت: قم از بستر و زمینه تاریخی و فرهنگی لازم برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی و علمی بین‌المللی، به ویژه در حوزه علوم انسانی، برخوردار است.
رئیس جامعةالمصطفی اضافه کرد: جنبه علمی قم در کنار دیگر ظرفیت‌های موجود در این استان باید تقویت شود. قم همچنان باید منبع اصلی علوم اسلامی در جهان باقی بماند.

انتهای پیام
captcha