همایش «نقش علم اصول در تفسیر قرآن با محوریت المیزان» برگزار می‌شود
کد خبر: 3857918
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

همایش «نقش علم اصول در تفسیر قرآن با محوریت المیزان» برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش «نقش علم اصول در تفسیر قرآن با محوریت المیزان» چهارشنبه، 29 آبان‌ماه، در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود.

نجفی قدسی

به گزارش ایکنا، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، امروز، 27 آبان‌ماه، در نشستی خبری به مناسبت همایش «نقش علم اصول در تفسیر قرآن» گفت: همزمان با ایام ارتحال علامه طباطبایی سه برنامه طراحی شد که اولین برنامه با حضور اعضای مجمع عالی حکمت در هفته گذشته برگزار و آیت‌الله جوادی آملی سخنرانی داشتند.

وی افزود: دو برنامه دیگر هم روزهای 29 و 30 آبان‌ماه در دارالقرآن علامه برگزار خواهد شد که برنامه روز 29 آبان با حضور اعضای انجمن اصول فقه حوزه برگزار و آیت‌الله سبحانی هم سخنرانی دارند.

نجفی قدسی افزود: برنامه پنجشنبه، 30 آبان‌ماه، نیز با محوریت سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی و با حضور اعضای انجمن تبلیغ حوزه برگزار خواهد شد.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: در این مراسم از تعدادی از برترین‌های تبلیغ و تألیف از جمله سیدهاشم رسولی محلاتی به واسطه تألیفات متعدد در علوم اسلامی، تاریخ اسلام و تصحیح کتب حدیثی تجلیل خواهد شد که بیش از صد جلد تألیف علمی از ایشان نشر یافته است.

تجلیل از برترین‌های تبلیغ

نجفی قدسی افزود: همچنین از آیت‌الله پورمحمدی، امام جمعه مراغه؛ آیت‌الله میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی به علت فعالیت در عرصه بین‌المللی و حضور در سمینارهای دینی و فرهنگی در این مراسم تقدیر خواهد شد.

نجفی قدسی با بیان اینکه حجت‌الاسلام خسروشاهی آثار علامه طباطبایی را بازبینی، نشر مجدد و احیاء کرده است، ادامه داد: قرار بود از حجت‌الاسلام صالحی خوانساری هم دعوت کنیم که به رحمت خدا رفتند، ولی از خانواده ایشان تقدیر خواهد شد.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) ادامه داد: باید شخصیت علامه طباطبایی برای فضای دانشگاهی و حوزوی کاملا شناخته شده باشد همان طور که شهید مطهری فرموده بودند که شخصیت علامه صد سال بعد از ایشان شناخته خواهد شد.

معرفی ابعاد علمی علامه

وی افزود: علامه را عمدتاً در حوزه تفسیر می‌شناسیم، ولی علامه در علوم دیگر متبحر بوده و باید این قوت علمی او هم نمایان شود و همایش روز چهارشنبه هم در این راستا برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی تصریح کرد: کتابی از علامه در شرح کفایه وجود دارد که قبل از انقلاب چاپ شده و هم‌اکنون از سوی کارشناسان در حال بازیابی است و با توجه به مجموعه دست‌خط‌های ایشان قرار است در سال آینده به مرحله چاپ برسد.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: تلاش ما این است که شخصیت ایشان به لحاظ عملی، عملی، عرفانی و اخلاقی در جامعه مطرح شود تا جامعه علمی بتوانند از ایشان الگو بگیرند.

انتهای پیام
captcha