انیمیشن بنیامین، بین ادیانی است
کد خبر: 3858396
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کارگردان انیمیشن بنیامین:

انیمیشن بنیامین، بین ادیانی است

گروه فرهنگی ــ کارگردان انیمیشن بنیامین گفت: سعی کردیم در تولید و ساخت بنیامین که انیمیشنی بین ادیانی به شمار می‌رود و دوران قبل از ظهور حضرت موسی(ع) را به تصویر می‌کشد؛ به تمام زوایای داستان، جهانی نگاه کنیم.

انیمیشن بنیامین، بین ادیانی استمحسن عنایتی، کارگردان انیمیشن بنیامین در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، در خصوص درون مایه این اثر، اظهار کرد: در داستان بنیامین که انیمیشنی بین ادیانی به شمار می‌رود سعی کرده‌ایم به تمام زوایای داستان، جهانی نگاه کنیم. قصه بنیامین، دوران قبل از ظهور حضرت موسی(ع) را به تصویر می‌کشد. چنانچه در آیه 49 سوره بقره هم اشاره شده جامعه آن دوران، لبریز از طغیان و سرکشی فرعون است که تضعیف بنی اسراییل، رفتار با آنان چون بردگان،کشتن پسرها و... از ویژگی های بارز آن به شمار میرود.

کارگردان انیمیشن بنیامین ادامه داد: بنیامین و پدر و مادرش از کسانی هستند که در مقابل ظلم فرعون ایستادگی می‌کنند. در واقع هدف اصلی این فیلم، عبارت است از نهادینه ساختن ویژگی‌ها و خصایص پسندیده‌‎ای چون مقاوم بودن، زیر بار سلطه نرفتن، نهراسیدن از دشمن و شجاع بودن در فضایی داستانی، هیجان‌انگیز و طنزآلود برای کودکان است.

وی افزود: این در حالی است که اکنون اندیشه ظلم‌ستیزی بیش از هر اندیشه دیگری مورد تهدید و تهاجم قرار گرفته است و در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل انحطاط جوامع بشری این است که طرز تفکر افراد در مورد مقابله با استکبار که در زمان ما آمریکا اَتمّ مصادیق آن است، حیات واقعی خود را از دست بدهد.

عنایتی درباره چگونگی شکل گیری ایده ساخت این اثر بیان کرد: گروه ما در گذشته چند داستان کوتاه با موضوعات باستانی و لوکیشن‌های تاریخی تولید کرد، اما متوجه شدیم که متوسط کارکوتاه در ایران جواب نمی‌دهد، بنابراین به سراغ ساخت کاربلند سینمایی رفتیم. بعد از طرح ایده، با توجه به امکاناتی که داشتیم؛ فیلم‌نامه را تنظیم و پس از پیدا کردن حامی مالی، کار را شروع کردیم که ساخت آن سه سال و نیم طول کشید.

وی به میزان استقبال مردم از این انیمیشن اشاره کرد و گفت: در انیمیشن‌ها چون چهره معروفی وجود ندارد، مردم کمی دیرتر به آن جذب می‌شوند. اما در این مدت، تبلیغات تلویزیونی باعث استقبال مدارس از این انیمیشن و پر شدن سانس‌های مربوط به آن شد که امیدواریم به زودی شاهد استقبال خانواده‌ها هم باشیم. در سانس‌های خصوصی هم با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه رو شدیم و رضایتمندی افراد وقتی از سالن سینما بیرون می‌آمدند؛ بسیار بالا بود.

کارگردان انیمیشن بنیامین بیان کرد: به انجام رسانیدن کار و نیز حضور در جشنواره فجر و کودک برای گروه بسیار لذت بخش بود. هر استودیوی کوچکی دوست دارد که کاری جهانی انجام دهد، اما چون یک بخش خصوصی هستیم؛ باید سرمایه‌ها برگردد و به علاوه در سطح شهرستان یک سری حمایت ها وجود داشته باشد. هم چنین در سطح کشور اگر سازمان سینمایی و بخش‌های مرتبط حمایت کنند، حتما می‌توان منشا اثر تولیدات بزرگ‌تری شد.

وی افزود: در کاشان، پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد و به راحتی می‌توانیم نیرو جذب کنیم و آموزش بدهیم. شهر ما، شهر شعر و هنر است که در آن پشتوانه نظری برای خلق آثار هنری وجود دارد و ما می‌توانیم عرضه کننده آثاری باشیم که در برگیرنده محتوایی پرمغز و جدید است.

عنایتی درباره شیرین ترین بخش کار گفت: فیلمنامه بنیامین به سختی تصویب شد. وقتی کار را شروع کردیم؛ با مشقت پیش می‌رفتیم. شیرین‌ترین بخش کار این بود که بچه‌ها در طول زمان با توجه به کمبودهایی که داشتیم، از قدرت حل مسئله برخوردار بودند و موانع را از سر راه بر می‌داشتند و باعث می‌شدند که کار تیمی ما رشد چند برابر داشته باشد.

کارگردان انیمیشن بنیامین به عنوان سخن پایانی خطاب به همه اقشار مردم اظهار کرد: چرخه هنر و صنعت در سنیما در صورتی شکل می‌گیرد که مخاطب از تولیدات سینمایی استقبال کند. چون در این صورت است که سرمایه برمی‌گردد و منجر به ساخت محصولات جدید می‌شود. چنانچه بتوانیم به این چرخه برسیم، موفقیت زیادی در انتظار ماست. بنابراین امیدواریم در آینده شاهد استقبال بیش از پیش مردم باشیم.

انتهای پیام
captcha