مواجهه مجدد مردم با بوی نامطبوع و سؤال بی‌جواب «منشأ»
کد خبر: 3862470
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

مواجهه مجدد مردم با بوی نامطبوع و سؤال بی‌جواب «منشأ»

گروه جامعه ــ صبح امروز یکشنبه 17 آذرماه، برای دومین بار در ماه جاری بوی نامطبوع بخش‌هایی از تهران از جمله مناطق مرکزی شهر را در برگرفت اما همچنان منشأ آن نامعلوم است.

به گزارش ایکنا؛ بوی نامطبوعی که 11 آذرماه، در بخش‌های گسترده‌ای از تهران احساس و حتی به حدی شهروندان را نگران کرد که تماس‌هایی با آتش‌نشانی گرفته شد، صبح امروز، 17 اذرماه، مجدداً در تهران احساس شد.

هفته گذشته که این بو احساس شد، تعداد زیادی از مسئولان از جمله سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران، استاندار تهران، مسئولان محیط زیست، اعضای شورای شهر و ... در خصوص آن اظهارنظرهایی کردند اما در نهایت انوشیروان محسنی بند‌پی، استاندار تهران به عنوان فردی که باید پاسخگویی مشکلات بروز کرده در تهران باشد، اعلام کرد: یکی از علل این امر ممکن است تغییر جهت وزش باد باشد چرا که جهت غالب وزش باد از غرب به جنوب شرقی است اما در برخی مواقع سال، باد از جنوب به مرکز می‌وزد. ما در این حوزه سنجش گازهای موجود در سطح شهر را ارزیابی کردیم اما افزایش غلظتی در گاز خاصی مشاهده نکردیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه در جنوب تهران 27 کانون انتشار بو وجود دارد که برای آنها نیز اقداماتی صورت گرفته است، افزود: بوی نامطبوع روز دوشنبه، 11 آذرماه، در تهران با ناپایداری‌های جوی مرتفع شد.

محسن هاشمی، رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص انتشار بوی بد تهران در روز 11 آذرماه، نیز گفت: استاندار حرف آخر را زد و گفت منشأ هنوز مشخص نیست.

جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران نیز هفته گذشته اعلام کرد: به دنبال تماس‌های مردمی دو ایستگاه به محدوده مرکزی و جنوب غربی تهران اعزام شد. در بررسی‌های انجام شده آتش نشانان اعلام کردند که در برخی از مناطق بویی کم حجم و نامتعارف استشمام می‌شود اما منشأ این بو مشخص نیست. تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع مصدومیت ناشی از استشمام این بو اعلام نشده اما به طور حتم اورژانس در این باره می‌تواند قطعی‌تر نظر دهد.

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در خصوص این بو در هفته گذشته اعلام کرد: گروه‌هایی از سوی اداره‌کل محیط زیست شهرداری تهران برای پیگیری موضوع و همچنین مشخص شدن منشأ بو مسئولیت پیدا کردند. در حال حاضر مشغول بررسی علت انتشار این بو و پیدا کردن منشأ آن هستیم و به محض مشخص شدن علت آن به شهروندان در خصوص آن اطلاعات خواهیم داد.

گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص منشأ این بود اعلام شد؛ از ترکیدگی لوله فاضلاب تا وارونگی هوا و فعالیت پالایشگاه و ... که هیچکدام تأیید نشد. 

یک هفته گذشت اما مسئولان همچنان هیچ منشأ مشخصی برای این بود اعلام نکردند. این در حالی است که دی‌ماه سال گذشته نیز بوی نامطبوعی در تهران به مشام رسید که پس از مطرح شدن نظرات متعدد برخی آن را به دلیل پخش ماده شیمیایی(مرکاپتان) دانستند که این موضوع هم قطعی نبود.

با تکرار انتشار این بو طی صبح امروز، 17 آذرماه،‌ به نظر می‌رسد باید بیش از گذشته نگران منشأ آن بود. دلیلی که تاکنون هیچ مسئولی در هیچ نهادی نتوانسته است آن را بیابد.

 

 

انتهای پیام
captcha