سردار سلیمانی مقاومت را بین‌المللی کرد
کد خبر: 3869516
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

سردار سلیمانی مقاومت را بین‌المللی کرد

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: سردار سلیمانی فریاد مقاومت را نه تنها در منطقه، بلکه در صحنه بین‌المللی بلند کرد.

سردار سلیمانی مقاومت را بین‌المللی کردبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز، 15 دی‌ماه در درس خارج خود با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان با بیان اینکه این روزها نکات بسیار خوبی در رسانه‌ها و مصاحبه‌ها به صورت اساسی بیان شده است، گفت: آنچه باید برای ما درس باشد، این است که انسان در هر زمانی می‌تواند مجاهد در راه خدا باشد.

وی با بیان اینکه البته جهاد فقط جنگیدن در مرزهای کشور و مقابله ظاهری با دشمنان نیست، بلکه جهاد فانی کردن وجود انسان برای خداست، افزود: جهاد یعنی اینکه انسان هر وظیفه‌ای را  در هر جایی بر عهده دارد، انجام دهد؛ آنچه در زندگی سردار سلیمانی می‌بینیم، بر همین مسیر استوار است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه ترس، خستگی، توقف، خوف، تزلزل و تردید در وجود سردار سلیمانی نبود، اظهار کرد: ایشان محکم و مستقیم و مقاوم در راه جهاد بود و دنبال نام و نشان هم نبوده است؛ این خیلی مسئله مهمی است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: او دنبال این نبود که افتخارات زندگیش را به رخ نظام و مردم بکشد؛ همه چیز را برای رضایت خدا قرار داده بود و حتی در وصیتش هم می‌نویسد که روی سنگ قبر من عناوین سپهبد و سردار ننویسید و بنویسید سرباز اسلام و انقلاب.

عضو جامعه مدرسین حوزه قم اضافه کرد: ما هم باید این مسیر را ادامه دهیم و  دنبال نام و نشان نباشیم؛ دنبال رفاه‌طلبی هم نباشیم و هر جا هر کاری برای اسلام وجود دارد و بر زمین مانده است، انجام دهیم؛ اینکه حقوق آن چقدر است و چه پست و مقامی دارد، نباید مهم باشد.

وی خطاب به طلاب افزود: امروز یکی از بهترین راه‌های مجاهده برای طلاب، خوب درس خواندن است، زیرا برخی از همین هم‌لباسی‌های ما احکام اسلام را یکی بعد از دیگری مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند و  جهاد این است که از همین احکام محکم دفاع کنیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: سردار سلیمانی هم می‌خواست ولایت الهی و ولایت کسانی که خدا تعیین کرده باقی بماند و احکام و ارزش‌های اسلامی حفظ شود و ولایت کفر وجود نداشته نباشد؛ ولایت خدا یعنی تسلیم شدن در برابر احکام خداست؛ باور کردن آنچه خدا فرموده و عمل کردن به آن است.

وی افزود: هر دوره‌ای کشور و انقلاب برای بیمه شدن نیاز به خون دارد و انقلاب عزیز ما هم در بحران‌ها و طوفان‌ها و شدائد برای بیمه شدن نیاز به این خون‌ها داشته و دارد و دیدیم که این خون چه تحولی در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: اگر خون شهید در ما تحول ایجاد نکرد، باید خیلی درباره خودمان و سلامت نفسمان تردید کنیم.

فاضل لنکرانی اظهار کرد: سردار سلیمانی فریاد مقاومت را نه در منطقه، بلکه در صحنه بین‌المللی، بلند کرد؛ تاکنون می‌گفتند که در یمن و عراق و لبنان و ... این فریاد بلند است، ولی امروز با این شهادت، بانگ مقاومت در دنیا علیه کفر سر داده شد؛ این‌ها شعار نیست، بلکه واقعیت است.

انتهای پیام
captcha