سیاست‌های پذیرش دانشجو تا ۳ ماه آینده تصویب می‌شود
کد خبر: 3871839
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کبگانیان خبر داد:

سیاست‌های پذیرش دانشجو تا ۳ ماه آینده تصویب می‌شود

گروه دانشگاه ــ دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو ظرف ۳ ماه آینده از سوی ستاد نقشه جامع علمی کشور مصوب می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ جلسه ۱۲۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. منصور کبگانیان، قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه گفت: در ابتدای جلسه از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور میلیونی مردم در تشییع ایشان در کشور و کشور‌های جهان اسلام تقدیر شد و همچنین از مرحوم دکتر علی شریعتمداری از اعضای برجسته و قدیمی شورای عالی انقلاب فرهنگی که از صاحب‌نظران عرصه فرهنگ و آموزش‌وپرورش کشور بود، یاد شد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: موضوع زیست‌وفناوری نیاز به مصوباتی داشت که در جلسه شورا و با حضور اعضای شورا به تصویب برسد.
کبگانیان از نهایی شدن سه مصوبه خبر داد و گفت: این مصوبات موجب تسریع در تقویت و رشد حوزه زیست‌وفناوری و بیوتکنولوژی در کشور می‌شود.
 
وی مهم‌ترین مصوبه را مکلف شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب سند زیست‌وفناوری عنوان کرد و گفت: با توجه به مصوبه تشکیل ستاد زیست‌وفناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد بعد از بررسی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند زیست‌وفناوری هم تصویب شود.
 
قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به محور بعدی جلسه که «آسیب‌شناسی و شناخت عوامل راهبردی برای پیشرفت علم و فناوری» بود، گفت: این موضوع در جلسات متعددی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور و در ۱۰ محور بررسی شده است.

وی با تأکید بر لزوم اینکه نظرات اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رؤسای دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران حول این محور‌ها تبدیل به مصوبه شود، افزود: یکی از محور‌های تصویب شده مشخص شدن مأموریت تمام زیرنظام‌های آموزشی بود که این موضوع در دیگر بخش‌های آموزش عالی نیز تأثیرگذار است و بعد از نهایی شدن در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ می‌شود.

کبگانیان ادامه داد: دانشگاه‌های برتر در هنگام تشکیل مأموریت‌هایی داشته‌اند، اما این مأموریت‌ها از یکدیگر تدقیق و تفکیک نشده، از این رو مقرر شد وزارت علوم و بهداشت، کلیات مأموریت‌گرایی زیرنظام‌ها را ظرف شش ماه آینده ذیل سند آمایش آموزش عالی پیشنهاد دهند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به رتبه‌بندی و اعتبارسنجی مؤسسات آموزش عالی توسط وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر این رتبه‌بندی به صورت پراکنده انجام می‌شود که باید به صورت ملی و هماهنگ انجام شود و مقرر شد این سه دستگاه پیشنهادات خود را به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه دهند.

کبگانیان با تأکید بر اهمیت موضوع سنجش و پذیرش افزود: ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور مکلف شد تا ظرف سه ماه آینده سیاست‌های مربوط به موضوع سنجش و پذیرش را مدون و مصوب کند و بعد از آن برنامه‌های این موضوع از سوی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد پیشنهاد و نهایی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی محور پایانی و اصلی جلسه را تدوین و تصویب نهایی سند توسعه دانش‌بنیان استان بوشهر عنوان کرد و گفت: بند راهبرد‌های این سند تکمیل نشده بود که در این جلسه نهایی و تصویب شد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره نحوه اجرایی شدن این سند گفت: یک شورای سیاست‌گذاری برای هر سند در استان‌ها طراحی شده است که متشکل از نماینده، ولی‌فقیه به عنوان ناظر و مشاور سیاست‌گذاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاندار و مسئولان بخش خصوصی و فرهنگی آن استان، است که ستاد مورد نظر مسئولیت اجرا را بر عهده دارد.

وی در پایان افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اسناد توسعه دانش بنیان برای ۱۰ استان تدوین و برای هر استان بودجه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.
انتهای پیام
captcha