تحقق آرزوی اتمام حفظ قرآن در سفر به مدینةالنبی(ص)
کد خبر: 3875133
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

تحقق آرزوی اتمام حفظ قرآن در سفر به مدینةالنبی(ص)

گروه مسابقات ــ زینب حسین‌آبادی، روشندل حافظ کل قرآن از اهالی خون‌گرم استان بوشهر از طریقه حفظ در کلاس آموزشی روستای‌شان، آرزوهایش که برآورده شد و خواسته‌هایی که همچنان به دنبال تحقق آن است، می‌گوید.

به گزارش ایکنا؛ زینب حسین‌آبادی که در ابتدا کم‌بینا بوده و با گذشت زمان، بینایی خود را به طور کامل از دست داده، حافظ کل قرآن کریم است و در شهرستان دشتستان استان بوشهر زندگی می‌کند. با او در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که 3 تا 10 بهمن در شهر قم برگزار شد، آشنا شدیم. او موفق به دریافت حد نصاب این دوره از رقابت‌ها شد.

او از 17سالگی در روستای محل زندگی‌اش با روش حفظ قرآن آشنا می‌شود و طی شش سال کل قرآن را حفظ می‌کند. البته تأکید دارد که اگر می‌توانست در مرکزی که طرح‌های یک‌ساله یا دوساله حفظ قرآن را اجرا می‌کنند، حضور یابد قطعا در مدت کمتری موفق به حفظ کل می‌شد. در ادامه با زینب حسین‌آبادی بیشتر آشنا می‌شویم؛

ایکنا ــ گفتید در روستای شما کلاس تخصصی آموزش حفظ قرآن وجود نداشت، پس چگونه توانستید، قرآن را در این حد مسلط حفظ کنید؟
خاطرم هست که صبح‌ها حدود سه ساعت زمان می‌گذاشتم و روزی یک صفحه‌و‌نیم، آیات جدید را حفظ می‌کردم. ابتدا مرور محفوظات گذشته را داشتم و محفوظاتم را به مربی ارائه می‌دادم. حفظم را با استماع تلاوت ترتیل استاد شهریار پرهیزکار پیش می‌بردم و به دلیل نابینایی صرفاً باید از طریق استماع پیش می‌رفتم. البته تا پایه پنجم مقطع ابتدایی، اندک بینایی داشتم، از روی مصحف، آیات را حفظ می‌کردم و حتی ترجمه آیات را می‌خواندم، البته در حال حاضر برای مرور و تثبیت از قلم‌‌های قرآنی نیز استفاده می‌کنم. نخستین استادم سیدعذرا جعفری بود و در ادامه نیز محضر حمیده طاهری، سیدعبدالکریم موسوی و سعادت بهره‌مند شدم.

ایکنا ــ چه میزان به مفاهیم آیات مسلط هستید؟
د‌ر حوزه مفاهیم کامل کار نکرده‌ام و جزو برنامه‌های قرآنی‌ام در سال جدید است که به صورت تخصصی در این زمینه ورود پیدا کنم، اما آن بخش از آیات که مربوط به قصص و داستان‌های انبیاء است به صورت کامل مسلط هستم.

ایکنا ــ درباره مسابقات امام علی(ع) و نوآوری‌های این دوره بگویید.
حضور استادراهنما، موجب شد تا متسابقان جواب سؤالات و اعتراضاتشان را در بخش‌های مختلف دریافت کنند و از سوی دیگر نکات جدیدی را فرا بگیرند. این نکته بسیار مثبتی بود.

ایکنا ــ نظرتان درباره اختصاص بخشی ویژه روشندلان در این مسابقات چیست؟
موافق نیستم؛ معتقدم هنگامی که بتوانیم با افراد معمولی و بینا مسابقه دهیم، انگیزه‌ ارتقای سطح کیفی محفوظات را پیدا می‌کنیم و تلاشمان بیشتر می‌شود. در حالی که همه روشندلانی را می‌شناسیم که در سطح بین‌المللی حائز رتبه‌های بالایی هستند.
زینب حسین آبادیایکنا ــ از برکات قرآن در زندگیتان بگویید.
به هر آرزویی که داشتم، رسیدم و نعمت‌های زیادی نصیبم شده است. آرزو داشتم به مکه مکرمه بروم، شنیده بودم هر فردی سوره نبأ را بخواند به زیارت کعبه می‌رود، پس از اتمام حفظم در سال 80، شروع به تلاوت این سوره و مداومت هر روزه آن کردم و نیتم هم این بود که روزی حفظ کل قرآن را تثبیت کرده باشم و قرآن را در مسجد النبی(ص) تلاوت کنم که این آرزویم در تیرماه سال 88 برآورده شد و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این جایزه به یک نفر از حافظان روشندل استان اعطا شد که روزی من شد.

ایکنا ــ آیا امکاناتی چون قرآن به خط بریل و سایر ملزومات لازم برای فرد روشندل علاقه‌‌مند به حفظ قرآن در سطح شهرستان و استان بوشهر فراهم است؟
در حال حاضر بله و قابل دسترسی است، اما در زمانی که من کار را شروع کردم، فراهم نبود. اما باید بگویم متأسفانه شهرستان ما دارای کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی ضعیف و محدود است، از محضر اساتید قرآن برای کسب آمادگی بیشتر نمی‌توانیم بهره‌مند شویم. این تنها اختصاص به بخش بانوان ندارد و به طور کلی این امر نمود دارد.

ایکنا ــ درباره برنامه قرآنی آینده‌تان بگویید.
علاقه‌مندم به ادامه افزایش معلومات قرآنی‌ام هستم. فراگیری مفاهیم و ترجمه قرآن را به طور جدی دنبال می‌کنم. مناسب می‌بینم تا یادی کنم از پدر و مادر مرحومم که بسیار تلاش کردند تا من را در این راه بیاورند، روحشان شاد باشد و ان‌شاء‌الله همنشین ائمه هدی باشند. سپس خواهرانم که آنان را عامل به قرآن می‌دانم و همیشه همراهان خوبی برای حضورم در عرصه‌‌های قرآنی هستند.

یادآور می شود، سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان از 3 تا 10 بهمن‌ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha