تلاش برای تشکیل جبهه متحد فعالان حقیقی حوزه قرآن + فیلم
کد خبر: 3886702
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / 2

تلاش برای تشکیل جبهه متحد فعالان حقیقی حوزه قرآن + فیلم

محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی کشور گفت: در سال جدید، برای تشکیل جبهه متحد و هماهنگ فعالان حقیقی حوزه قرآن برای بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های موجود با تعامل اساتید، پیشکسوتان و نخبگان تلاش شود.

تلاش برای تشکیل جبهه متحد فعالان حقیقی حوزه قرآن + فیلم

به گزارش ایکنا؛ عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح با همکاری ایکنا هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان نیز خواهیم بود. این طرح از پویش #در_خانه_بمانیم حمایت می‌کند.

محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی کشور و دبیر کارگروه قرآن بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) سال‌ها مدیریت امور قرآنی و فرهنگی در کشور را بر عهده داشته است. وی در اجرای طرح خانه‌های نورانی شرکت کرد و امروز، دوم فروردین‌ماه ۹۹، شاهد انتشار گفته‌های این پیشکسوت قرآنی هستیم. در ذیل متن و فیلم سخنان وی منتشر شده است.

«بسم الله الرحمن الرحیم
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
محضر شریف عزیزان جامعه قرآنی سلام عرض می‌کنم و به عنوان خادمی کوچک، مبعث آخرین پیامبر الهی حضرت محمد بن‌عبدالله(ص) و حلول سال نو را تبریک می‌گویم. درود و سلام می‌فرستم بر ارواح طیبه انبیا و اولیای الهی، امام امت و شهدای اسلام و ایران اسلامی.

ملت بزرگ و مقاوم ایران، سال پر از حادثه‌ را با عزم و اراده، با موفقیت پشت سر گذاشت. دستاوردهای بزرگ داخلی و خارجی آن تلخی حوادث را قابل تحمل کرد و اکنون در آغاز سال جدید هستیم. سالی که از ابتدای آن جهان مبتلا به حادثه و آزمون سختی است.

اگرچه ملت مقاوم ایران حوادث بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تری را با موفقیت گذرانده، ان‌شاالله با عنایات الهی و تعامل همگانی و تلاش مسئولان تحت رهبری امام‌المسلمین، این حادثه ناگوار نیز به زودی جای خود را به نشاط و شادی در همه حوزه‌ها خواهد داد. درود و سلام بر شهدای جبهه خدمت و رحمت واسعه الهی برای درگذشتگان از این بیماری.

اما جامعه قرآنی که مفتخر به پرچم‌داری مقام معظم رهبری در این حوزه است، علاوه بر تکالیف فردی که مسئولان اعلام می‌کنند، می‌توانند و باید بتوانند از این تهدید، فرصت بسازند. ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه با استفاده از کلام خداوند و لسان معصومین(ع)، استفاده از امکانات مؤسسات مردمی برای پایان دادن به این حادثه، یافتن راه‌های جاذب و عملی برای توسعه فرهنگ قرآنی از طریق شبکه مجازی که مطالبه مقام معظم رهبری نیز است، تجدید نظر در برنامه‌ها و روش‌ها برای تحت پوشش قرار دادن داوطلبان بیشتر با امکانات موجود، تلاش جهت تشکیل جبهه متحد و هماهنگ فعالان حقیقی حوزه قرآن برای بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در سایر زمینه‌هایی که با تعامل اساتید و پیشکسوتان و نخبگان قابل عمل است، از جمله این فرصت‌ها است.

از خداوند متعال خاضعانه سلامتی مقام معظم رهبری، سرافرازی مسلمین و ملت بزرگ ایران، رفع گرفتاری‌ها و موفقیت روزافزون آینده نظام اسلامی را مسئلت دارم. ان‌شاالله سال آینده سال توسعه و شکوفایی بیشتر فرهنگ قرآنی و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه باشد. از همه بزرگواران استدعا دارم برای حسن عاقبت این خادم کوچک دعا بفرمایند.

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته»


بیشتر بخوانید:


یادآوری می‌شود، طرح خانه‌های نورانی از سوی ستاد مقابله فرهنگی با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اجرا خواهد شد. در این طرح، برخی نهادها و مراکز مختلف قرآنی ازجمله ایکنا، شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و... با معاونت همکاری خواهند داشت.

تلاش برای تشکیل جبهه متحد فعالان حقیقی حوزه قرآن + فیلم

انتهای پیام
captcha