تشکیل جلسه قرآن در هر خانه با نگاهی تعلیمی و تربیتی + فیلم
کد خبر: 3889182
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / 16

تشکیل جلسه قرآن در هر خانه با نگاهی تعلیمی و تربیتی + فیلم

یکی از مدرسان و قاریان ممتاز کشورمان با اشاره به اینکه در ایام قرنطینه خانگی باید خانه را به مسجد و مدرسه تبدیل کنیم، گفت: همان طور که اعضای خانواده به دور سفره غذا جمع می‌شوند، این بار بر سر سفره قرآن بنشینند و یک حلقه قرآنی تشکیل دهند.

خانه های نورانی

به گزارش ایکنا، عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح که با همکاری ایکنا اجرا می‌شود، هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان خواهیم بود. این طرح در روزهای قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کروناویروس از پویش #درخانه_بمانیم حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، قاری ممتاز قرآن کریم، در اجرای طرح #خانه‌های_نورانی شرکت کرد. در ذیل متن و فیلم سخنان این مدرس قرآن، که به موضوع فعالیت‌های ویژه قرآنی در روزهای کرونا اختصاص یافته، منتشر شده است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و تحیت محضر همه عزیزان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات را دارم. در این شرایط خاص که توفیق اجباری نصیب شده است تا در خانه بمانیم، زمینه‌ بسیار خوبی فراهم شده تا خانه‌های خود را مبدل به مسجد و مدرسه کنیم. اگرچه خانه، مسجد و مدرسه، مهم‌ترین مراکز تعلیم و تربیت بوده و هست، اما در شرایط خاص فعلی، خانه باید، بار وظیفه تعلیمی و تربیتی مسجد و مدرسه را به دوش بکشد و به نوعی هر خانه یک مسجد و یک مدرسه شود.

از جمله کارهایی که خوب است در این ایام خاص، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، همین برگزاری نمازهای جماعت به شکل خانوادگی در منزل است.

موضوع دیگر تشکیل جلسات قرآن خانوادگی است. همان طور که اعضای خانواده به دور سفره غذا جمع می‌شوند، این بار بر سر سفره قرآن بنشینند و تشکیل یک حلقه قرآنی دهند و مهمان خداوند شوند که قرآن، سفره مهمانی خداوند است.

کار ویژه دیگر استماع تلاوت‌های فاخر و ماندگار اساتید بنام قرائت است. اگرچه استماع تلاوت قرآن، جزء کارهای همیشگی ما باید باشد به خصوص برای افراد خاص که تلاوت را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کنند، اما خوب است در این روزها، تلاوت‌های فاخر را به صورت تطبیقی و تحلیلی و با توجه به مضامین آیات، مورد بررسی قرار دهند و استفاده بهینه از این فرصت داشته باشند.

خداوند توفیق علم و معرفت به همه ما عنایت فرماید.»


بیشتر بخوانید:


یادآوری می‌شود، طرح خانه‌های نورانی از سوی ستاد مقابله فرهنگی با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اجرا خواهد شد. در این طرح برخی نهادها و مراکز مختلف قرآنی از جمله ایکنا، شورای عالی قرآن و رادیو قرآن با معاونت همکاری خواهند داشت.
خانه های نورانی
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha