فضاشناسی اندیشه‌ها در پساکرونا
کد خبر: 3886753
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

فضاشناسی اندیشه‌ها در پساکرونا

آیت‌الله علیدوست در یادداشتی تأکید کرد: گفت‌وگویی در پیوند با تغییرات احتمالی برآمده از ظهور و سقوط کرونا در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است. 

«فضاشناسی اندیشه‌ها در پسا کرونا»به گزارش ایکنا، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین و استاد حوزه علمیه قم، در یادداشتی کوتاه با عنوان «فضاشناسی اندیشه‌ها در پسا کرونا» نوشت: گفت‌و‌گویی در پیوند با تغییرات احتمالی برآمده از ظهور و سقوط کرونا در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است. از جمله سقوط یا عدم سقوط جایگاه فعلی علم مدرن به ویژه دانش پزشکی در نگاه‌ها و ده‌ها تعین دیگر.
 
حقیر به صدد داوری در ارتباط با آن مسائل نیست، تخصص این کار را هم ندارم، چنانکه فاقد علم لدنی در این باره هستم! لکن یک چیز را می‌توانیم داوری کنیم و آن این که با آمدن این ویروس و عجز بشر هر چند موقت در مقابله با آن - به ویژه با طرح احتمال بشری بودن آن و داشتن منشا بیولوژیک - رفته رفته بشر می‌فهمد که جهان به رهبری مقتدر، صاحب، صالح، مصلح و حکیم نیازمند است.
 
او که به تعبیر قرآن ماء معین (آب گوارا) و به تعبیر اناجیل لوقا، متا و مرقس فرزند انسان است به دست خدایی او باید بهار را با همه جلوه‌های زیبایش ناظر بود و خانه مشترک بشریت را بنیان نهاد.
 
اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره.
انتهای پیام
captcha