واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری عناصر یمنی تحت تسلط امارات
کد خبر: 3894218
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری عناصر یمنی تحت تسلط امارات

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اعلام خودمختاری عناصر شورای انتقالی تحت تسلط امارات در جنوب یمن واکنش نشان داد،‌ دولت مستعفی یمن نیز این اقدام شورای انتقالی را «نافرمانی مسلحانه» توصیف کرد.

واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری عناصر تحت تسلط امارات در جنوب یمنبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله یمن امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه، در واکنش به اعلام خودمختاری عناصر شورای انتقالی تحت تسلط امارات در جنوب یمن در حساب کاربری خود در  نوشت: چه کسی توافق توخالی ریاض را نقض می‌کند؟ به سمت ضعیف‌ترین نروید تا آن را تمرد و شورش یا اعلام طوفان جدیدی علیه آن توصیف کنید؛ اگر همانطور که ادعا می‌کنید جنوب یمن را دوست دارید، اکنون توافق ریاض را اجرایی کنید تا گفته ما درباره آن دست از آب در نیاید.

واکنش انصارالله به اعلام خودمختاری عناصر تحت تسلط امارات در جنوب یمن /// آماده

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است، با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حکومت خودمختار در استان‌های جنوبی یمن در همه این استان‌ها از نیمه شب گذشته حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

دولت مستعفی یمن نیز این اقدام شورای انتقالی را «ادامه نافرمانی مسلحانه آگوست گذشته و نقض توافق توافق ریاض» توصیف کرد.

محمد الحضرمی، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن؛ شورای انتقالی را مسئول پیامدهای خطرناک این اقدام توصیف کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

روز سه‌شنبه، چهاردم آبان‌ماه، پس از ماه‌ها کشمکش و درگیری مسلحانه میان نیروهای وفادار به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب(وابسته به امارات) با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای منصور هادی در ریاض به امضا رسید.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می‌توان به استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha