اهتمام ویژه آیت‌الله شیرازی به قرائت دعای ابوحمزه در قنوت نماز
کد خبر: 3894344
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

اهتمام ویژه آیت‌الله شیرازی به قرائت دعای ابوحمزه در قنوت نماز

آیت‌الله میرباقری درباره اهتمام ویژه آیت‌الله شیرازی به قرائت دعای ابوحمزه در قنوت نماز، چنین بیان می‌کند: در احوالات مرحوم آیت‌الله العظمی سید نورالدین حسینی شیرازی شنیدم که هر سی شب ماه رمضان وقتی شب از نیمه می‌گذشت، وارد نماز شب می‌شد و در قنوت نماز وَتر، دعای ابوحمزه را از حفظ، در سه ساعت، ایستاده و با اشک می‌خواند.

به گزارش ایکنا؛ کانال آیت‌الله میرباقری مطلبی درباره اهتمام آیت‌الله شیرازی به قرائت دعای ابوحمزه در قنوت نماز شب منتشر کرده است که متن آن از نظر می‌گذرد؛

«در احوالات مرحوم آیت‌الله العظمی سید نورالدین حسینی شیرازی (که حدود شصت قبل رحلت کرده‌اند) شنیدم که هر سی شب ماه رمضان در مجلسی شرکت می‌کرد و وقتی شب از نیمه می‌گذشت، وارد نماز شب می‌شد و در قنوت نماز وَتر، دعای ابوحمزه را از حفظ، در سه ساعت، ایستاده و با اشک می‌خواند.

اگر كسی ۳۰ شب دعای ابوحمزه را خواند، كم‌كم آن احساس  درماندگی كه در اين دعا موج می‌زند، در روحش پيدا می‌شود.

اگر انسان مداومت کند، اين حالات، آرام آرام در او شکل می‌گيرد که از مناجات و دعا لذت ببرد و آن چيزی را که معصومين(ع) می‌خواستند به انسان بفهمانند، کم‌کم بفهمد و طعم دعا را بچشد.

اگر كسي بخواهد واقعا ابوحمزه‌خوان بشود اين کار لازم است و الا انسان متحوّل نمی‌شود و موجی در او ايجاد نمی‌شود و كِشتی آدم راه نمی‌افتد تا ديگران را سوار كند.»

انتهای پیام
captcha