حسرت از دست رفتن فرصت‌ها برای انس بیشتر با قرآن + فیلم
کد خبر: 3894888
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

حسرت از دست رفتن فرصت‌ها برای انس بیشتر با قرآن + فیلم

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، جرقه اولیه علاقه‌مندی‌اش به فراگیری تلاوت قرآن را استماع صدای آسمانی مرحوم عبدالباسط بیان کرد و از اینکه فرصت‌ها را برای عمیق شدن در مفاهیم قرآن از دست داده است، ابراز ناراحتی کرد.

عباس سلیمی

به گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیما است که با همکاری آستان قدس رضوی طی ایام ماه مبارک رمضان هر شب حدود ساعت 22 پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان شامگاه گذشته، هشتم اردیبهشت‌ماه، به معرفی امیرسرتیپ عباس سلیمی، قاری بین‌المللی کشورمان، پرداخت. اجرای برنامه‌های معارفی و قرآنی در سیما، فعالیت در حوزه مدیریت قرآنی و در حال حاضر معاونت فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و مسئولیت مرکز آموزش قرآن این آستان ـ مرکزی که سالانه حدود چهار هزار دختر و پسر از آموزش‌های آن بهره‌مند می‌شوند ـ در کارنامه فعالیت‌های اوست.

این پیشکسوت قرآنی درباره کودکی‌اش چنین گفت: «رادیو شب‌های جمعه برنامه‌ا‌ی با حضور مرحوم حجت‌الاسلام حسینعلی راشد، مبلّغ مذهبی و نویسنده اهل تربت جام پخش می‌کرد که پیش از سخنرانی ایشان، چند دقیقه تلاوت قرآن پخش می‌شد. در آن زمان فکر می‌کردم صدای بم برای فردی تنومند و صدای زیر برای فردی لاغر است و بعدها متوجه شدم که این صداهای آسمانی، یک نفر است و آن استاد عبدالباسط است و علاقه‌‌ام به قرآن با صدای عبدالباسط در من ایجاد شد.»

او بعدها به جلسه قرآن موکب حسینیه جوانان زینبیه تهران در خیابان پیروزی فعلی راه پیدا کرد و در سنین دبیرستان، معلم قرآن شد. سال 50 نیز وارد نیروی هوایی ارتش شده و در حال حاضر بازنشسته این نیرو و مشغول خدمت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) است.

اولین قاری بین‌المللی کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها حسرت زندگی‌اش این است که نتوانسته به موازات انس با قرآن کریم آنگونه که باید و شاید به معارف آن بپردازد.

او در سال 55 در محضر اساتیدی چون استاد منصف و پس از آن قواعد نوین تجوید را نزد استاد یحیی علیمردانی فراگرفت و همچنین نزد آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی نیز شاگردی کرده است و بنابر گفته خودش «تمام معلمان قرآن، معلم من هستند».

سلیمی در بخش دیگر از برنامه رضوان که با عنوان «روحت شاد» و با هدف انجام زیارت نیابتی برای فردی خاص انجام می‌گیرد از والده‌اش یاد می‌کند که نخستین و مهمترین مشوقش برای ورود به وادی قرآن بود.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید.

یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد. 

انتهای پیام
captcha