معرفی قاری قرآن تولیدکننده دستگاه‌های مهندسی پزشکی + فیلم
کد خبر: 3897084
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
در برنامه رضوان شبکه تهران مطرح شد؛

معرفی قاری قرآن تولیدکننده دستگاه‌های مهندسی پزشکی + فیلم

محمود جهرمی، قاری و مدرس قرآن کشورمان، با تأکید بر اینکه در قرآن همه چیز هست و مصحف کریم بهترین مرجع برای پاسخ به تمامی سؤالات است، گفت: گام ابتدایی برای دستیابی به معارف قرآن، چگونگی صحیح‌‌خوانی آن است.

پنج شنبه////معرفی قاری قرآن تولیدکننده دستگاه‌های مهندسی پزشکی + فیلمبه گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیما است که با همکاری آستان قدس رضوی طی ایام ماه مبارک رمضان هر شب حدود ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان شامگاه گذشته، 17 اردیبهشت‌ماه، به معرفی محمود جهرمی، قاری و مدرس قرآن استان قم پرداخت. وی مدتی مشغول به حرفه کابینت‌‍‌سازی بود و به دلیل رکود و کسادی کار به سمت بازار طراحی صنعتی دستگاه‌های مهندسی پزشکی ورود پیدا کرد و در حال حاضر دستگاه‌های دوخت پلاستیک را تولید می‌کند.

طی این برنامه به موارد ذیل پرداخته شد؛

  • اولین جرقه آشنایی با قرآن کریم (پیش از انقلاب) از سن شش سالگی و جلسه قرآن بعد از نماز مسجد درخت پیر قم.
  • حفظ سوره‌های کوچک و تشویق با هدایا، فتح بابی برای ورود به عرصه تلاوت قرآن.
  • آموزش اصلی قرآن از 12 سالگی تحت نظارت اساتید و پیشکسوتان قرآنی.
  • تلاوت قرآن در مدرسه و تأثیر تشویق‌های معلم .
  • تصمیم راه‌اندازی جلسه قرآن در مسجد انصارالمهدی قم در سال 67 با تعداد زیادی از مستمعان.
  • آغاز آموزش پایه‌ای تجوید، صوت و لحن، حفظ و اذان در این جلسه و انتقال به فضای مجازی در ایام جلوگیری از کرونا
  • ضروری است تا ابتدا باید یاد بگیریم قرآن را چگونه صحیح بخوانیم.
  • تلاوت معناگرا قطعاً بر روی مستمعان تأثیرگذار است. قرآن اقیانوسی‌ است که هر کس به اندازه وسع خود از آن بهره‌مند می‌شود و فردی بیشتر قرآن را درک می‌‌کند که در مفاهیم بیشتر تدبر کرده باشد.

وی پس از استماع آیه «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً»، گفت: فکر می‌کنم قشنگ‌ترین آیه قرآن، آیه صلوات بر محمد است و هنگامی که این آیه را می‌شنوی، گل از غنچه‌ات می‌شکفد.

جهرمی در بخش دیگر برنامه رضوان که با عنوان «روحت شاد» و با هدف انجام زیارت نیابتی برای فردی خاص انجام می‌گیرد از مرحوم محمدرضا براتی، شاعر و دوست قدیمی‌اش یاد کرد (وی فراگیری اخلاق و قرآن را در زندگی مدیون او است).

این قاری ممتاز کشورمان در پایان برنامه نیز قول داد تا در قالب فایل تصویری و طی 20 جلسه به آموزش تجوید به عموم مردم بپردازد.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید:


یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد.

انتهای پیام
captcha