خلبان وحید غفران‌نیا؛ مهمان «رضوان» + فیلم
کد خبر: 3897995
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

خلبان وحید غفران‌نیا؛ مهمان «رضوان» + فیلم

خلبان وحید غفران‌نیا، حافظ کل قرآن کریم، که بسیاری تلاوت‌های او را در سنین خردسالی به خوبی به خاطر دارند، شب گذشته میهمان برنامه رضوان شبکه پنجم سیما بود و به بیان دیگر موفقیت‌های زندگی‌اش پرداخت.

خلبان وحید غفران‌نیا؛ مهمان «رضوان» + فیلم

به گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیما است که با همکاری آستان قدس رضوی طی ایام ماه مبارک رمضان هر شب حدود ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان شامگاه گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه، به معرفی خلبان وحید غفران‌نیا، حافظ قرآن کریم و دارنده رتبه‌های ملی و بین‌المللی در مسابقات قرآن پرداخت. وی متولد 14 شهریور سال 1363 در شهرستان تبریز است.

غفران‌نیا معتقد است: «قرآن عالی‌ترین مرتبه آرامش و زیباترین نقطه اتصال انسان با خداست و نزدیکترین و در دسترس‌ترین راه ارتباط بین قلب و خدا، قرآن است.»

طی این برنامه ضمن گذری به گذشته این حافظ قرآن به چرایی آغاز حفظ و خاطره‌گویی در این زمینه پرداخته شد که در ذیل به مواردی از آن اشاره می‌شود؛ 

  • دارای حافظه قوی و بهره‌مندی از راهبری و هدایت‌های پدرش برای ورود به عرصه حفظ قرآن از سن پنج‌سالگی
  • رسیدن به درجه حفظ کل قرآن طی سه سال
  • حضور در محضر مقام معظم رهبری، هنگامی که حافظ هفت جزء قرآن شده و همچنین هنگامی که به درجه حفظ کل رسید، پس از ارائه محفوظاتش در مدت چهار ساعت، معظم له، کتباً حفظ غفران‌نیا را تأیید کردند.
  • تحویل آخرین صفحات حفظ جزء 29 قرآن کریم(آخرین صفحه سوره مرسلات) در حرم رضوی
  • جرقه‌های علاقه‌مندی به پرواز و آغاز آموزش تخصصی پرواز از سال 1375(هنگام تحصیل در کلاس پنجم ابتدایی) آن هم در پایگاه دوم شکاری تبریز و تحت نظارت امیرسرتیپ نصرالله عرفانی، فرمانده وقت پایگاه و سایر اساتید.
  • پوشیدن لباس خلبانی در 12 سالگی و تجربه نخستین پرواز با هواپیمای آموزش شکاری بونانزای F-33C در بهمن‌ماه 75
  • قبولی در رشته مهندسی معماری و دارنده مدرک دکترای رشته معماری  
  • دارای خانواده قرآنی و فرزندی به نام طاها که حافظ 8 جزء قرآن است.
  • ورود به عرصه تدریس و آموزش قرآن با بهره‌گیری از تجربیات حضور در مسابقات و تدریس در مؤسسه طارق و جامعة القرآن و العترت تبریز

به گزارش ایکنا، وی در بخش «تک آیه» برنامه رضوان و پس از استماع بخشی از تلاوت خود از آیات ابتدایی سوره مبارکه طه، گفت: این آیات موجب می‌شود تا همیشه حس و حال خوبی به من دست دهد، اتفاقاتی که حضرت موسی(ع) مشخصاً در این سوره بیان می‌کند و آن مواجهه‌ای که با ذات اقدس الهی دارد.

خلبان وحید غفران‌نیا؛ مهمان «رضوان» + فیلم

غفران‌نیا افزود: قرآن یک بُعد ظاهری دارد که صرفاً با روخوانی قرآن به دست می‌آید، اما بُعد معنوی آن خیلی گسترده‌تر از آن چیزی است که برای ما گفته شده و حفظ قرآن نعمتی است که خداوند به حافظ عطا فرموده و برکات مختلف آن را در زندگی‌ام دیده‌ام و می‌توانم بگویم زندگی من منهای قرآن هیچ است و تا امروز هر چه دارم از قرآن است.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید:


یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha