معرفی یک خانواده قرآنی در «رضوان» + فیلم
کد خبر: 3896801
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

معرفی یک خانواده قرآنی در «رضوان» + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی و زهراسادات مؤذن، زوج حافظ کلام وحی با دغدغه گسترش فرهنگ قرآنی اقدام به راه‌اندازی مؤسسه کریمه(س) در شهر مقدس قم و سپس استان‌های گلستان و سمنان کردند.

خانواده قرآنی «حکیمی»به گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیما است که با همکاری آستان قدس رضوی طی ایام ماه مبارک رمضان هر شب حدود ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان شامگاه گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه، به معرفی خانواده قرآنی اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی از شهر مقدس قم و از حافظان کل قرآن، مدیریت مؤسسه قرآن و عترت کریمه آل رسول(س) را با 10 سال سابقه فعالیت و 20 شعبه در استان‌های گلستان، سمنان و قم در کنار تدریس و برگزاری دوره‌های آموزشی برعهده دارد.

حکیمی همراه با فراگیری علوم دینی در حوزه علمیه، قرآن را در کنار مطالعه تفسیر نمونه و به منظور آشنایی با مفاهیم کلام وحی، حفظ کرده است. او به دلیل حضور در دوره‌های تربیت مربی قرآن، انگیزه‌ای برای تدریس پیدا می‌کند و معتقد است که معلمی و خادمی قرآن از عنایت خداوند است و در کنار آن خدمت به اهل‌ بیت(ع) و نظام و انقلاب و عمل به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب را توجه دارد. او افتخار دیگری نیز دارد و آن داشتن خانواده‌ای قرآنی است.

زهراسادات مؤذن، مادر خانواده، دارای مدرک سطح چهار حوزه علمیه و حافظ اجزائی از قرآن است. وی در کنار انجام وظایف مادری برای دو فرزند دختر و پسرش به امر تدریس قرآن در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خادمی حرم این بانوی کریمه نیز مفتخر است. اولین قدم آشنایی‌اش با علوم دینی و قرآنی از طریق پدرش که او نیز روحانی است و مادرش که معلم قرآن است، نشئت می‌گیرد.

مؤذن، آموزش و تدریس قرآن را به صورت جدی پس از ازدواج دنبال کرد و معتقد است «اگر مربی قرآن بتواند خودش را به جایی برساند که در زمینه فعالیت و رشته تدریسی‌اش، جامع باشد، پس سعی می‌کند تا شاگردانش را بعد از استعدادشناسی به بهترین مرحله سوق دهد.

حجت‌الاسلام حکیمی پس از استماع آیه 82 سوره مبارکه اسراء «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً»، گفت: همه آیات قرآن زیبا و دارای پیام هستند، اما خداوند در این آیه می‌فرماید «ما قرآن را فرو فرستادیم که قرآن، درمان‌کننده دردها است» و لذا در روایتی آمده است «اگر فردی از قرآن طلب شفا نکند، خداوند نیز او را شفا نمی‌دهد» با وجود اینکه امروزه هم درگیر ویروس کرونا هستیم باید پناه خود را قرآن قرار دهیم؛ چرا که اگر پناهگاه ما قرآن باشد، نیازی به ملجأ دیگری نداریم.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید:

یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد.

انتهای پیام
captcha