روایت «عبدالله فاتحی»؛ از مکتب‌خانه تا مکتب قرآن + فیلم
کد خبر: 3899704
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
آنچه در «رضوان» مطرح شد؛

روایت «عبدالله فاتحی»؛ از مکتب‌خانه تا مکتب قرآن + فیلم

مدرس و قاری قرآن استان بوشهر، علاوه بر تلاوت و حفظ بخشی از  قرآن کریم در حال حاضر با مراجعه به تفاسیری چون المیزان و نمونه، زمان بیشتری را به تدبر در قرآن اختصاص می‌دهد.

ارسالی/// «عبدالله فاتحی» از آموزش قرآن نزد ملای مکتبخانه تا غور در تفسیر آیات + فیلمبه گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیما است که با همکاری آستان قدس رضوی، طی ایام ماه مبارک رمضان، هر شب حدود ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان شامگاه گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه، میزبان عبدالله فاتحی، مدرس و پیشکسوت قرآنی بود که در عرصه حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن ورود داشته است. او متولد سال 1333 در روستایی در شهرستان دشتی استان بوشهر است و از سال 60 به عنوان دبیر دبیرستان‌ و از سال 86 به عنوان حق‌التدریس در دانشگاه‌ فعالیت داشته است.

فاتحی بنا بر رسمی که در آن زمان بوده، از شش‌سالگی به مکتب‌خانه رفته و نزد ملاجمال قرآن را فراگرفته است. معلمی که به گفته فاتحی مباحث قرآنی را جذاب و با روی خوش ارائه می‌داد. او از آن زمان تاکنون مؤانست با قرآن را حفظ کرده و در سال 1344 با درخواست عده‌ای از  نوجوانان زادگاهش مکتب قرآن را تأسیس و اقدام به تدریس قرآن کرده است.  

در ادامه این برنامه، از قاریان برجسته و بین‌المللی استان بوشهر چون رضا دیانت، عباس هاشمی و رضا عبدالله‌زاده نام برده و حضور او در جلسات هفتگی سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر پیش از ایام کرونا در راستای بیان نکات تفسیری و تدبر در آیات قرآن نیز مطرح شد.

فاتحی در بخش دیگر برنامه رضوان که با عنوان «روحت شاد» و با هدف انجام زیارت نیابتی برای فردی خاص انجام می‌شود، از محمود دل‌افکار، معلم تجوید و قرائت خود یاد کرد که مشوقش در ادامه راه بوده است.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید:


یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد.

انتهای پیام
captcha