کودک حافظ قرآن میهمان ویژه «رضوان» حرم رضوی + فیلم
کد خبر: 3899985
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

کودک حافظ قرآن میهمان ویژه «رضوان» حرم رضوی + فیلم

برنامه «رضوان» شب گذشته، سه میهمان داشت، میهمان ویژه‌، امیرهادی بایرامی، روشندل حافظ کل قرآن به همراه پدر و استادش بود.

ارسالی///همراهی استاد و شاگرد حافظ کل در برنامه «رضوان» + فیلم

به گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیما است که با همکاری آستان قدس رضوی طی ایام ماه مبارک رمضان هر شب حدود ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان شامگاه گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه، به معرفی یکی از اساتید قرآن به همراه شاگردش پرداخت. محمد مقدسی‌اقدم از جمله فعالان در عرصه حفظ و قرائت قرآن است که در کنار آن به عنوان کارشناس قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل نیز فعالیت می‌کند.

او در کنار فعالیت حرفه‌ای 20 ساله‌اش در زمینه جودو، بیش از 10 سال که  سابقه فعالیت قرآنی دارد. مقدسی‌اقدم سال 70 با مراجعه به دارالقرآن اهل‌بیت(ع) با مدیریت حسین حاج‌محمدی توانست با مربیگری حبیب‌زاده به درجه حفظ کل برسد.

این حافظ کل، هنگامی که پنج جزء از قرآن را حفظ کرده بود، به پیشنهاد مسئول دارالقرآن اهل‌بیت(ع) اردبیل به امر تدریس پرداخت. وی در حال حاضر به عنوان کارشناس قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل فعالیت‌ می‌کند. او اقدام به تشکیل کلاس حفظ و قرائت در محل دارالقرآن کرده است که به اذعان خودش «این کلاس در اوایل با تعداد افراد محدودی شروع شد، اما اکنون حدود 100 نفر به صورت تخصصی در رده سنی 4 تا 60 سال شرکت می‌کنند.»

کارشناس قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل معتقد است استمرار در راه حفظ قرآن نیازمند استقامت است. وی روش دیداری و شنیداری را برای علاقه‌مندان به عرصه حفظ، آن هم در سن و سال پایین استفاده می‌کند. روشی که در آن در مرحله نخست، قرآن‌آموزان را با روخوانی و روان‌خوانی قرآن آشنا می‌کند و هنگامی که قرآن‌آموزان اشتباه اعرابی نداشتند، حفظ را آغاز می‌کند، با این روش قرآن‌آموزان طی سه و یا چهار سال، می‌توانند حافظ کل شوند.

در بخش دیگر این برنامه امیرهادی بایرامی، هشت‌ساله، روشندل حافظ کل قرآن از شهر اردبیل میهمان برنامه بود، حافظی که در کنار بهره‌مندی از روش تدریس محمد مقدسی‌اقدم، تشویق‌ها و کمک پدر و مادرش در استمرار وی در این راه مؤثر بوده است.(با امیرهادی بایرامی بیشتر آشنا شوید.)

امیرهادی به عنوان نخستین حافظ روشندل خردسال در ایران شناخته شده است. او از علاقه‌اش به تدریس به منظور پرداخت زکات علمش‌ گفت و در ادامه نیز گذری کوتاه به لحظات زیبای زیارت کربلا و دیدار با مقام معظم رهبری داشت.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید:

یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد.

انتهای پیام
captcha