کرونا ضعف و محدودیت‌‌های بشر را اثبات کرد
کد خبر: 3895749
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
مقام مسیحی در وبینار لبنان:

کرونا ضعف و محدودیت‌‌های بشر را اثبات کرد

«مارتئوفيلوس جورج صليبا»، کاردینال سریان ارتودکس در منطقه جبل لبنان و طرابلس تأکید کرد: بیماری کرونا ضعف انسان و محدودیت‌های او را به تصویر کشید. معتقدم این بحران،‌ آزمایشی است که خداوند به ما اجازه داده آن را تجربه کنیم تا بشر به بالاتر از وضعیت کنونی خود برسد.

کرونا ضعف و محدودیت بشر را اثبات کرد

به گزارش ایکنا، سومین وبینار تخصصی از مجموعه‌نشست‌های فکری «جدال‌های کرونایی» عصر جمعه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با عنوان «کرونا؛ مناقشه‌های رهایی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و  با همکاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد.

«مارتئوفيلوس جورج صليبا»، کاردینال سریان ارتودکس در منطقه جبل لبنان و طرابلس، طی سخنانی با موضوع «انتظار منجی و کمک گرفتن از خداوند» در این وبینار ضمن تشکر از عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، تصریح کرد: ما در ماه مبارک رمضان قرار داریم و در حالی که به لحاظ فیزیکی از هم دور هستیم، از طریق فناوری‌های نوین با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنیم.

این مقام کلیسا با اشاره به اینکه بیماری خطرناک کرونا که بشریت را درگیر کرده است، گفت: این بیماری ضعف انسان را نشان داد. خداوند انسان را خلق و او را از همه صفات بهره‌مند کرد و جانشین خود در زمین قرار داد، اما انسان از نعمت‌ها و امتیازاتی که خداوند در اختیار او قرار داده بود به ‌خوبی استفاده نکرد.

کرونا ضعف و محدودیت بشر را اثبات کرد

کرونا آزمایشی الهی است

کاردینال سریان ارتودکس در منطقه جبل لبنان و طرابلس با ذکر اینکه بیماری کرونا ضعف انسان و محدودیت‌های او را به تصویر کشید، تصریح کرد: خداوند برای هر سختی گشایشی قرار داده و این در دین و رسالت مسیحی ما آمده است.

وی اشاره به اینکه همه ما پیروان ادیان آسمانی هستیم و عبادت خداوند احد و واحد که خالق همه چیز است ما را گرد هم آورده، اظهار داشت: این آزمایشی است که خداوند به ما اجازه داده آن را تجربه کنیم تا بشر به بالاتر از وضعیت کنونی خود برسد. جسم انسان محدود است اما عقل، علم و معرفت انسان، افق‌ها و مسائل زیادی در این جهان را درک می‎کند؛ از جست‌وجوی ستارگان گرفته تا رسیدن به کهکشان‌ها و حضور در هر چیزی که به علم و شناخت ارتباط دارد که این نیز نعمت و موهبتی از جانب خداوند است. حکمت و هرچیزی که انسان از آن برخوردار شده از جانب خداوند متعال است و این مقوله به صراحت در انجیل مقدس ذکر شده است.

این عالم مسیحی با اشاره به اینکه چه‌بسا ما در زمان قدرت و سلامتی نسبت به یاد خداوند و طلب رحمت، محبت و نعمت او تنبلی و سستی می‌کنیم،‌ گفت: زمانی که از بیماری عیادت می‎کنیم و حال او را جویا می‌شویم، علی‌رغم دیدن ناتوانی وی، به او و خانواده‌اش می‌گوییم خداوند شما را دوست داشته، این سخن را به کسی می‌گوییم که به بیماری دچار شده است زیرا او فرصتی یافته تا تفکر کرده و به سوی خداوند بازگردد. آنچه انسان در صحت و سلامتی از دست داده در بیماری به دست می‌آورد، زیرا به یاد خداوندی می‌افتد که انسان را دوست داشته و شبیه خود خلق کرده است.

صبر از ارکان مهم اسلام و مسیحیت است

مارتئوفيلوس جورج صليبا با اشاره به داستان زندگی حضرت ایوب(ع)، اظهار کرد: ایوب نبی(ع) خداوند را با جان و دل و حقیقتاً عبادت می‌کرد. ابلیس بر او حسادت کرد. شیطانی که از ابتدا دشمن انسان بوده است. خداوند در رابطه با ایوب می‌فرماید او را مردی صادق و مخلص یافتم. شیطان به خداوند گفت: او تو را در خیرات، نعمت‌ها و روزی فراوانی که به او داده‌ای یاد می‌کند. به ما اجازه بده بعضی از این نعماتی که به او داده‌ای را از او بگیریم خواهی دید که او تو را منکر شده و آنگونه که تو به ما گفتی، دوستت ندارد. خداوند به شیطان گفت: من ایوب را در اختیار تو قرار می‎دهم تا او را بیازمایی اما جان او را در اختیار تو قرار نمی‌دهم.

کرونا ضعف و محدودیت بشر را اثبات کرد

وی ادامه داد: همانگونه که از سیره حضرت ایوب می‌دانیم  او همه دارایی خود، حیوانات، فرزندان و ... از دست داد، همسرش او را توبیخ کرد و به او گفت: خداوندی که تو او را دوست داری با تو چنین کرد. او به همسرش گفت اینها را خداوند داده بود و خود پس گرفت و نام خداوند مبارک است. شیطان هرچه او را آزمایش کرد تغییری در ایوب رخ نداد و  او از صبرکنندگان بود و با صبر خود الگویی صالح برای همه انسان‌ها شد.

این عالم مسیحی با تأکید بر اینکه صبر یکی ارکان در اسلام و مسیحیت است، افزود: صبر، روزه، دعا، صدقه و صداقت از ارکان مهم در اسلام و مسیحیت است که انسان را رهایی می‌دهد و باعث نجات انسان می‌شود و اگر انسان بر خداوند توکل کند و ایمان داشته باشد، نجات پیدا می‌کند. امروز در برابر این بیماری خطرناک قرار داریم و بهترین کار پناه بردن به خداوند متعال است. داود نبی در کتاب زبور می‌فرماید: بزرگترین کار پناه بردن به خداوند است. ما در این روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان قرار داریم و دوستان مسلمان ما در این روزها بر اساس آداب و سنن خود روزه هستند و ما به آنها تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام
captcha