ایکنا در نورانی کردن جریان تلاوت نقش آفرینی کند / خبرگزاری آبرومند
کد خبر: 3897946
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
سیدمحسن موسوی بلده بیان کرد:

ایکنا در نورانی کردن جریان تلاوت نقش آفرینی کند / خبرگزاری آبرومند

یکی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه ایکنا وظیفه خطیر خود را به خوبی انجام داده و امروز یک خبرگزاری آبرومند است، گفت: با توجه به اینکه جریانی برای فروکش کردن تلاوت قرآن در کشور وجود دارد، خبرگزاری قرآن می‌تواند در کنار دیگر عوامل مؤثر، چاره‌ای بیندیشد و این چراغ را نورانی کند.

نقش ایکنا در نورانی کردن جریان تلاوت کشور / خبرگزاری آبرومند

به گزارش ایکنا، مراسم هفدهمین سالروز تأسیس خبرگزاری قرآن عصر امروز 21 اردیبهشت‌ماه با حضور جعی از مدیران و اساتید قرآنی کشورمان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.
در بخشی از این مراسم، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکوست قرآنی کشورمان در سخنانی با اشاره به تبریک سالگرد تولد خبرگزاری ایکنا، گفت: شاید غلو نباشد اگر بگویم کار خبرگزاری گام گذاشتن و پا جای پای انبیاء گذاشتن است، به همین دلیل بسیار خطیر است، چرا که یکی از شئون انبیاء خبررسانی است و برای همین به پیامبر نبی و به پیامبران انبیا گفته شده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن عالی‌ترین ارگان جهان هستی در بحث خبررسانی است، افزود: از نظر خطیر بودن وظیفه مهمی که عزیزان به عهده گرفته‌اند، فعالیتی پیامبرگونه دارند. به سهم خودم و به عنوان یک معلم قرآن، شهادت می‌دهم با همه افت و خیزهایی که هر برنامه‌ای در این مملکت داشته است، در مجموع، دوستان ما از آغازین بنیانگذاری ایکنا تا امروز با کمک دوستان و علاقه‌مندان ایکنا این وظیفه خطیر را تا حد بالایی به خوبی انجام داده‌اند و امروز ایکنا یک خبرگزاری آبرومند است.
موسوی‌بلده با تأکید بر اینکه برای معدود دفعات است که نگرانی وجود ندارد از اینکه یک مجموعه‌ای ویژگی قرآنی برای خود تعریف کرده باشد، تصریح کرد:‌ با تجربیاتی که داریم، هرجا به نام قرآن تشکیلاتی بر پا می‌شود، نگرانی وجود دارد که با نام قرآن کاری شروع شود، اما در مورد ایکنا تاکنون اینگونه نبوده و امیدوارم به همین نحو هم پیش برود.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه با پیشنهاد حوزه‌هایی برای ورود بیشتر ایکنا به آن، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های قرآنی به خصوص امر مقدس تلاوت از طرف کسانی که انسان از آنها توقع ندارد، ناچیز و یک امر فانتزی در فعالیت‌های اسلامی تلقی می‌شود و به سوی نادیده گرفته شدن پیش می‌رود. گویی قاریان قرآن برای برخی، حداکثر در حد زینت المجالس هستند،‌ در حالی که اگر این کار یک امر سطحی بود، خداوند بر پیامر که همه وجودش ظرف قرآن شد، واجب نمی‌کرد که قرآن را تلاوت کنند.
وی با اشاره به اینکه در ظاهر امر و با توجه به اینکه همه وجود پیامبر ظرف قرآن بوده است، لذا نیازی به تلاوت نداشته است، گفت:‌ با وجودی که پیامبر(ص) همه وجود مبارکشان عمل به قرآن بوده است، برای چه باید قرآن بخوانند؟ اگر بر پیامبر تلاوت قرآن واجب است و بر ما مستحب می‌شود، شاید مفهوم این باشد که هر چقدر در جامعه اسلامی سطح مسئولیت بالاتر می‌رود، لزوم انس با قرآن بیشتر می‌شود؛ تا جایی که بر پیامبر که بالاترین سطح است، واجب می‌شود.
موسوی بلده با تأکید بر اینکه چراغ تلاوت در کشور در حال فروکاسته شدن است، گفت: این کار عوامل مختلفی دارد و خبرگزاری قرآن می‌تواند در کنار دیگر عوامل مؤثر، چاره‌ای بیندیشد و این چراغ را نورانی کند.
این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه دو ارگان آموزش و پرورش و صدا و سیما می‌توانند در صف مقدم محافظت از تلاوت باشند، گفت: آموزش و پرورش از طریق تلاوت می‌تواند در مسیر تربیت قرآنی نسل آینده مملکت گام بردارد. به اعتقاد من این دو ارگان به شدت در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند و به شدت از این عملکرد احساس ترس وجود دارد.
موسوی‌بلده بیان کرد: روزگاری که صدا و سیما جواد فروغی را مطرح کرد، ما در جلسات شاهد سیل هجوم دانش‌آموزان به جلسات بودیم. سال‌های سال است در جلسات قرآنی ده‌ها جواد فروغی و حتی بهتر هم تربیت می‌شوند، اما صدا و سیما یک چهره از آنها پخش نمی‌کند. آیا در این مسئله عمدی وجود دارد که قرار نیست قاری قرآن دیده و شنیده شود، اما هر کسی به اسم سلبریتی مطرح و معرفی شود و بعدها به عنوان الگوی نسل جوان معرفی شود؟
وی در ادامه تصریح کرد: در شب مبعث پیامبر اسلام که شب تولد قرآن نیز هست، در تمامی برنامه‌های صدا و سیما از خواننده تا هنرمند و ... دعوت می‌شود، اما جایی برای معرفی یک قاری قرآن نیست. در حالی که هستند قاریان قرآنی که از بسیاری از هنرپیشه‌ها لایق‌تر و شایسته‌تر باشند. احساس می‌کنم عمدی در کار وجود دارد که نمی‌گذارد قاری قرآن دیده شود.
این پیشکسوت قرآنی در پایان بیان کرد:‌ از ایکنا درخواست دارم نیش تیز انتقاد سالم خود را متوجه آموزش و پرورش و صدا وسیما به منظور بررسی این موضوع کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha