انتقاد رفیعی از کوتاهی مسئولان در سالم‌سازی فضای مجازی
کد خبر: 3900146
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

انتقاد رفیعی از کوتاهی مسئولان در سالم‌سازی فضای مجازی

استاد حوزه علمیه خطاب به متولیان فضای مجازی‌ گفت: من نمی‌دانم خودشان بچه دارند یا ندارند؟، بدترین صحنه‌ها در اینترنت وجود دارد، آیا حواس مسئولان وزارت ارتباطات به این موضوعات هست؟ اگر کاری از دست شما بر می‌آید و نمی‌کنید، والله مسئول هستید.

انتقاد شدید حجت‌الاسلام رفیعی از کوتاهی مسئولان در سالم‌سازی فضای مجازیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در ادامه تفسیر سوره انبیاء به آیه «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» اشاره کرد و گفت: ایشان رحمت برای مؤمنان و حتی برای کفار و مهمتر از همه رحمت برای کودکان، نوجوانان و جوانان بودند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، دیروز در جمع تشکل‌های دانشجویی فرمودند که جوانان باید مطالبه‌گری داشته باشند، اما واقع‌نگری هم داشته باشند. جوانان و نوجوانان در نزد پیامبر احترام ویژه‌ای داشتند و امروز هم باید به تأسی از پیامبر اعظم همین وضع ایجاد شود.

رفیعی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان هر کدام شیوه برخوردی دارند، افزود: حضرت با کودکان بازی می‌کرد و این بازی حتی برخی روزها تا هنگام نماز طول می‌کشید و پیامبر با دادن خوردنی به آنها به مسجد می‌رفتند تا به اقامه نماز برسند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: یک نوجوان یهودی مدتی در کوچه‌ها پیامبر را می‌دید و احترام می‌کرد، چند وقت بعد پیامبر دیدند نیست، سراغ او را گرفته و متوجه بیماری وی شدند، به عیادتش رفتند و اسلام را عرضه کردند و او پذیرفت و مسلمان شد. وقتی از دنیا رفت، پیامبر او را تشییع و دفن کرد و فرمود خدا را شکر که او به دست من بهشتی شد.

وی اضافه کرد: جوانی که در مسجد نماز می‌خواند، پیامبر با دیدن او فرمود: مرحبا به ثنائک؛ جوانی چشم از صحنه گناه پوشاند و پیامبر خیلی از او تعریف و تمجید کرد؛ امروز هم صحنه‌های حرام زیاد است و فضای مجازی جوانان و نوجوانان ما را حساب شده به انحراف می‌برد و متأسفانه کار هم از دست خارج شده است.

رفیعی تصریح کرد: مسئولان هم یا توجه ندارند یا توجه دارند و به این مسائل تن می‌دهند؛ من نمی‌دانم خودشان بچه دارند یا ندارند؟، بدترین صحنه‌ها در اینترنت وجود دارد، آیا حواس مسئولان وزارت ارتباطات به این موضوعات هست؟ اگر کاری از دست شما بر می‌آید و نمی‌کنید والله مسئول هستید و اگر عمداً هم هست فوق‌العاده مسئولید.

استاد حوزه با بیان اینکه ما به مسئولان امیدی نداریم، خطاب به جوانان اظهار کرد: ولی  ما به شما و ایمان شما امید داریم، خودتان نذر کنید و مراقب باشید که به این فضاها نروید، زیرا به انسان لطمه می‌زند.

وی افزود: بیداری غرایز قبل از سن لازم خطرناک است، درست مانند اینکه شیر در سینه زن قبل از فرزنددار شدن ظاهر شود؛، خدا به انسان غضب داده تا در میدان جنگ و در برخورد با دشمن استفاده کند، ولی اگر این غضب در محیط خانه و خانواده باشد، زندگی را تباه می‌کند.

رفیعی اظهار کرد: شهوت برای ازدواج است، ولی اگر قرار شد، مردان همسردار و زنان شوهردار به این سمت بروند، نتایج وحشتناکی مانند جنایات، طلاق و ... رخ می‌دهد.

رفیعی تصریح کرد: من امید چندانی به آقایان مسئول ندارم، ولی به نوجوانان و جوانان امید دارم. در روایت داریم جوانی که چشمش را از صحنه حرام فرو ببندد، خدا نزد ملائکه مباهات کرده و دعای او مستجاب است و فرموده است که قسم به عزتم من او را وارد بهشت می‌کنم.

استاد جامعةالمصطفی بیان کرد: یکی دیگر از جلوه‌های رحمت پیامبر(ص)، رحمت با همسر، همسایه، بیماران و... بود؛ اگر کسی بیمار بود عیادتشان می‌رفت. سنگ به او می‌زدند، می‌بخشید. هیچ مزدی برای رسالت خودش نخواست و چون خدا فرمود بگو اجر من مودت اهل بیت است، آن را بیان کرد.

وی اضافه کرد: در لحظه جان دادن هم رحمةللعالمین بود و تا جبرئیل اجازه شفاعت بی حد در قیامت به او نداد، اذن از دنیا رفتنش را نداد و حتی فرمود در قیامت هم می‌ایستم و شفاعت امتم را می‌کنم و امروز هم، پیامبر شاهد اعمال ما هست.

انتهای پیام
captcha