مسجد تاریخی خان به مجموعه گردشگری تبدیل می‌شود
کد خبر: 3902524
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

مسجد تاریخی خان به مجموعه گردشگری تبدیل می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران و کرون از تبدیل مجموعه تاریخی خان تیران و آسیاب پیرامون آن به محوطه گردشگری خبر داد.

مسجد تاریخی خان به مجموعه گردشگری تبدیل می‌شودبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان؛ محسن مظاهری امروز 12 خرداد ماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: طرح احیا و ساماندهی مسجد تاریخی خان تیران و آسیاب آن که در روستای تیران در حومه شهر تیران و کرون واقع شده است در سال 1398 مرمت شد.

وی گفت: با توجه به اینکه محیط پیرامون این مجموعه تاریخی از طبیعت بکر و ارزشمندی برخودار است، امروز در نشست مشترک اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر تیران، مقرر شد تا در تا راستای توسعه گردشگری این شهرستان این مجموعه که در حدود یک هکتار وسعت دارد همراه با مسجد تاریخی خان و آسیاب آن در طی سال جاری به یک مجموعه گردشگری تبدیل تا علاقمندان به گونه‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی و طبیعتی می‌توانند از این محوطه استفاده کنند.

مظاهری در پایان گفت: پیش بینی می‌شود عملیات اجرای تبدیل‌ این مجموعه گردشگری با هزینه بالغ بر 100 میلیارد ریال در طی سال 1399 به بهره برداری برسد.

انتهای پیام
captcha