برگزاری مجازی مسابقات قرآن دانش‌آموزی اتفاق ناخوشایندی است
کد خبر: 3910444
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

برگزاری مجازی مسابقات قرآن دانش‌آموزی اتفاق ناخوشایندی است

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به‌ عدم حضور فیزیکی متسابقان در مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: حضور فیزیکی دانش‌آموزان و فرهنگیان نعمتی برای عوامل اجرایی به‌شمار می‌رود و فقدان این حضور اتفاقی ناخوشایند است.

فقدان حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در مسابقات اتفاق ناخوشایندی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، 23 تیرماه در نشست ویدیو کنفرانسی ستاد اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور با آموزش و پرورش خراسان رضوی، ضمن تقدیر از عملکرد آموزش‌وپرورش استان در میزبانی و برگزاری ادوار گذشته مسابقات قرآن، گفت: شرایط کنونی ایجاد شده، فرصتی فراهم کرده تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و بر کاستی‌ها غلبه کنیم.

وی با اشاره به‌ عدم حضور فیزیکی متسابقان، بیان کرد: حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان نعمتی برای عوامل اجرایی به‌شمار می‌رود و فقدان این حضور اتفاقی ناخوشایند است که امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از امکانات، این فاصله را کاهش دهیم.

مسیب‌زاده شرایط امسال مسابقات را خاص توصیف کرد و ضمن تأکید بر تمهید مقدمات فنی لازم جهت برگزاری مسابقات عادلانه تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز به شکل مجازی انتخاب ما نبوده بلکه اجبار است، اما این اجبار باید بدون دغدغه باشد و نقایص به حداقل برسد. در این خصوص ضروری است بهره‌مندی از امکانات برای تمام کشور اعم از نقاط محروم و غیرمحروم یکسان باشد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محل برگزاری مسابقات که در حرم رضوی خواهد بود آن را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: خراسان رضوی ظرفیت بالایی در برگزاری مسابقات به هر شکل ممکن دارد و امیدواریم شرایط برای انجام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به نحو مطلوبی فراهم شود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه مسابقات بخش پژوهشی دانش‌آموزان در مشهد برگزار می‌شود و پس از آن مسابقات آوایی در شهر تهران به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران خواهد بود، امیدواریم تعامل بین این دو اداره‌کل ایجاد و تجارب برگزاری این دوره از مسابقات در اختیار همکاران دیگر قرار گیرد.

مسیب‌زاده افزود: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات از طریق دریافت آثار دانش‌آموزان برگزیده استان‌های سراسر کشور از تاریخ 20 تیرماه آغاز شده است و نتایج آن تا 10 مردادماه اعلام خواهد شد.

مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که موفق به کسب نمره حد نصاب شوند، به مرحله نهایی این دوره از مسابقات که در تاریخ 13 و 14 مردادماه برای دانش‌آموزان پسر و 15 و 16 مردادماه برای دانش‌آموزان دختر به‌صورت غیرحضوری و در قالب ارتباط تصویری زنده برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha