انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی ایتالیا
کد خبر: 3913230
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی ایتالیا

تفاهم‌نامه همکاری علمی میان پردیس فارابی دانشگاه تهران و دانشگاه اسلامی ایتالیا، امروز ۷ مرداد با حضور مسئولان دو دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در آغاز جلسه، محمدحسن احمدی، مسئول هماهنگی انجام این تفاهم‌نامه، ضمن اشاره به پیگیری‌های انجام شده اهتمام و عزم طرفین برای آغاز همکاری مشترک علمی، را جدی توصیف کرد.

محمدعلی عبداللهی، مشاور بین‌الملل پردیس فارابی نیز تبادل دانشجو و استاد و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در حوزه یادگیری زبان فارسی و ایتالیایی را زمینه‌های خوبی برای این همکاری دوجانبه توصیف کرد.

در ادامه، علیرضا محمدرضایی، رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران، ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه اسلامی ایتالیا، جهت فراهم آوردن امکان ارتباط بین دانشگاهی بیان کرد: دانشگاه تهران به ارتباط و گفت‌وگوی علمی و دانشگاهی میان ایران و اروپا اهمیت می‌دهد. ما آمادگی داریم تا در جهت همکاری‌های دانشگاهی گام‌های عملی و موثری برداریم. گفت‌وگوی میان شرق و اروپا پیشینه و دیرینه دارد و اکنون ضرورت آن بیشتر هم شده است. سپس جامپیرو خالد پالادینی، رئیس دانشگاه اسلامی ایتالیا، در این جلسه نسبت به اهمیت ارتباط علمی بین این دو دانشگاه تصریح کرد.

در ادامه فرنسچینی، مسئول مرکز زبان ابن‌سینا دانشگاه اسلامی ایتالیا، در باب اهمیت یادگیری زبان فارسی توضیحاتی داد و در پایان نیز تفاهم‌نامه به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید. همچنین جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه، ثنا خالقی به نمایندگی از دانشگاه اسلامی ایتالیا و محمدحسن احمدی به نمایندگی از پردیس فارابی دانشگاه تهران تعیین شدند.

انتهای پیام
captcha