اساسی‌ترین ویژگی یک خبرنگار، صداقت است
کد خبر: 3915219
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

اساسی‌ترین ویژگی یک خبرنگار، صداقت است

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: اساسی‌ترین ویژگی یک خبرنگار، صداقت است. در واقع صداقت مهم‌ترین خصیصه‌ای است که خبرنگار باید داشته باشد، سایر ویژگی‌ها و خصوصیات اکتسابی هستند و از طریق آموزش حاصل می‌شود.

خبرنگاران در جامعه ما مظلوم واقع شده‌اند

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: اساسی‌ترین ویژگی یک خبرنگار، صداقت است. این ویژگی در رفتار حرفه‌ای او باید مبتنی بر دقت باشد و خبرنگار نباید دقت را فدای سرعت کند. یک خبرنگار نباید به مخاطبان خود دروغ بگوید. صداقت مهم‌ترین خصیصه‌ای است که خبرنگار باید داشته باشد، سایر ویژگی‌ها و خصوصیات اکتسابی هستند و از طریق آموزش حاصل می‌شود.

وی افزود: اساسا خبرنگار در جامعه یک وظیفه و نمایندگی دو سویه برعهده دارد، یعنی باید حرف مردم را به سمع و نظر مسئولان برساند و از طرفی باید دیدگاه‌ها و عملکرد مسئولان را به اطلاع مخاطبان خود برساند. در واقع خبرنگار باید تلاش کند به عنوان مهره میانی این نقش را به خوبی ایفا کند. خبرنگار باید در این نقش‌آفرینی واقع‌بین باشد و از سفیدنمایی و سیاه‌‌نمایی حذر کند، در واقع اگر خبرنگار همان ویژگی مهم یعنی صداقت را داشته باشد، می‌تواند با دانش و تجربه به این مرحله برسد.

مدیر مسئول روزنامه شرق بیان کرد: خبرنگار باید همیشه در میدان باشد، امروز متأسفانه خبرنگاران پشت میزنشین شده‌اند و با رایانه و تلفن همراه کار می‌کنند، ولی خبرنگار حرفه‌ای باید در صحنه حضور داشته باشد و حقایق را از نزدیک ببیند و براساس شناخت و اشرافی که نسبت به موضوع و رویدادها پیدا کرده، تولید محتوا داشته باشد.

رحمانیان در پایان تصریح کرد: خبرنگاران در جامعه ما مظلوم واقع شده‌اند، این مظلومیت به سبب نگاهی است که به آنان وجود دارد. خبرنگاران به مثابه موی دماغ دیده شده‌اند و این باعث شده این قشر فرهنگی به حق و حقوق خود دست پیدا نکنند.

انتهای پیام
captcha