موسویان برای خدمت به علم و دین سر از پا نمی‌شناخت
کد خبر: 3915659
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹
آیت‌الله رشاد:

موسویان برای خدمت به علم و دین سر از پا نمی‌شناخت

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پیام ارتحال حجت‌الاسلام موسویان تصریح کرد: او برای خدمت به علم و دین، انقلاب و نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت و عمر پربرکت خویش را طی سه دهه یکسره وقف نظریه‌پردازی، گره‌گشایی معرفتی و کاربردی در عرصه‌ اقتصاد اسلامی کرد.

موسویان برای خدمت به علم و دین سر از پا نمی‌شناختبه گزارش ایکنا از قم به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در پی ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیدعباس موسویان، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صادر شد.
 
متن پیام آیت الله رشاد بشرح زیراست:
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
روح بلند حضرت استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان (قدّس سرّه)، عضو هیئت امنا و استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و فقیه الإقتصاد برجسته‌ کشور به ملکوت اعلی پیوست. او برای خدمت به علم و دین، انقلاب و نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت؛ عمر پربرکت خویش را طی سه دهه یکسره وقف نظریه‌پردازی، گره‌گشایی معرفتی و کاربردی در عرصه‌ی اقتصاد اسلامی کرد.
 
استاد موسویان (قدّس سرّه) از اعضای رکنی پژوهشگاه و از مفاخر حوزه‌های علمیه قلمداد می‌شد. از او ده‌ها اثر علمی فاخر در قلمرو اقتصاد اسلامی بر جای مانده است. اشتیاق معرفت، شور خدمت، تواضع بی‌حد، اخلاص و بی‌ریایی، حقیقت‌جویی و حق‌پذیری، وقار و متانت، سلامت نفس و پرهیزگاری، خوشخویی و خوشرویی، نمونه‌ای از اوصاف و فضائل بی‌شمار این استاد خدوم و خلیق حوزه و دانشگاه بود. جزاه الله خیر جزاء المحسنین و حشره مع اولیائه المعصومین (ع).
 
این کمترین، رحلت این عالم فرزانه را به محضر مبارک رهبر فرهمند انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، همکاران سوگوارم در سنگرگاه پژوهشگاه و خانواده‌ی عزادار آن استاد بی‌بدیل تسلیت عرض کرده، از بارگاه باری برای آن فقید سعید رحمت و علوّ درجات و برای بازماندگان و شاگردان و دوستان و دوستداران او صبر و سلامت مسئلت دارم.
انتهای پیام
captcha