اهانت به مقدسات اسلامی؛ سرپوشی بر ضعف عملکرد دولت‌های غربی
کد خبر: 3920971
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

اهانت به مقدسات اسلامی؛ سرپوشی بر ضعف عملکرد دولت‌های غربی

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: موج جدید اهانت به مقدسات اسلامی ناشی از تجلی قدرت اسلام در سطح جهان و شکست سیاست‌ها و ضعف عملکرد دولت‌های غربی است.

اهانت به مقدسات اسلامی؛ سرپوشی بر ضعف عملکرد دولت‌های غربیحجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) و سوزاندن قرآن کریم در سوئد، اظهار کرد: این اسلام‌ستیزی از آنجا ناشی می‌شود که شاهد قدرت‌گیری اسلام و انقلاب اسلامی در جهان و شکست‌ها و افتضاحات و ناهنجاری‌های خودشان هستند. در همین قضیه کرونا، کشورهای غربی بدترین امتحان را پس دادند و از همه جا عقب‌تر بودند، علی‌رغم ادعای علم و دانش و تمدنی که دارند.

وی افزود: شکست سیاست‌های کشورهای غربی و ضعف عملکرد آنها از یک طرف و تجلی قدرت انقلاب اسلامی در مبارزه با عوامل کفر و استکبار در سوریه، لبنان، فلسطین و عراق از طرف دیگر، باعث شده تا دشمن عقده‌های دلش را خالی کرده و به اسلام و مقدسات آن توهین کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه این اهانت‌ها سابقه زیادی دارد، اظهار کرد: از ابتدای خلقت همین‌طور بوده است، انبیا را نیز کتک می‌زدند و می‌کشتند و امروز اهانت‌کنندگان پس‌مانده همان‌هایی هستند که با انبیا و مقدسات معارضه داشتند. مولوی می‌گوید: «کی شود دریا به پوز سگ نجس/ کی شود خورشید از کفر .../ مه فشاند نور و سگ عوعو کند/ هر کسی بر فطرت خود می‌تند». اینکه یک مجله یا شخص اهانتی انجام دهد، مثل این است که سگی عوعو کند، در حالی که ماه و خورشید به تابش خود ادامه می‌دهند. فطرت آنها همین است و خیلی مهم نیست.

حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: ما باید در قبال این اهانت‌ها، اقدامات حقوقی و قانونی انجام دهیم. در کشور ما، اقلیت‌های دینی آزاد هستند، به آنها احترام گذاشته می‌شود و کسی به کتاب مقدسشان اهانت نمی‌کند، پس چرا غربی‌ها به مقدسات یک میلیارد مسلمان توهین می‌کنند؟ دولت و مجامع حقوقی باید این حرکت‌ها را مورد پیگیری حقوقی قرار دهند. در واقع شکست‌ها و ضربه‌هایی که آنها از اسلام و انقلاب اسلامی خورده‌اند و افتضاحاتی که خودشان به بار آورده‌اند، باعث شده تا کینه خود از اسلام را این‌گونه خالی کنند، آنها همان سگی هستند که عوعو می‌کند، در حالی که ماه و خورشید به نورافشانی خود ادامه می‌دهند و این اهانت‌ها چیزی از شکوه و عظمت اسلام و مقدسات آن کم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: حکومتی که خود را متولی حرمین شریفین می‌داند و قلمرو آن جایی است که اسلام از آن ظهور کرده، چرا در این خصوص فریادش بلند نمی‌شود؟ مسلمانان، علما، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی اسلامی باید به این حرکت‌های رذیلانه و پست واکنش نشان داده و اجازه ندهند به مقدسات یک امت اهانت شود. آنها با این اهانت‌ها به امت اسلام زیان نمی‌رسانند، بلکه بیشتر رسوایی و رذالت و پستی خودشان را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha