۶۰ درصد نشریات المصطفی دانشجویی است
کد خبر: 3923812
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

۶۰ درصد نشریات المصطفی دانشجویی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در دیدار با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مجموعه المصطفی بیش از یکصد نشریه در سطوح مختلف علمی و پژوهشی دارد که ۶۰ درصد آن دانشجویی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در دیدار معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مجتمع آموزش عالی مذاهب اسلامی در تهران انجام گرفت، افزود: یکی از ده‌ها خروجی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی المصطفی، تهیه بیش از صد نشریه در سطوح مختلف ISI، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و تخصصی است و این تعداد نشریه که بیش از شصت‌درصد آن را نشریات دانشجویی با هدف قلم‌زنی و تربیت پژوهشگران تشکیل می‌دهند، به صورت فصلنامه و دوفصلنامه در واحد‌های داخل و خارج جامعةالمصطفی تولید می‌شود.

وی اظهارکرد: تقریباً همه نشریات علمی- تخصصی جامعةالمصطفی که در جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌شوند، براساس قانون جمهوری اسلامی ایران، دارای مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود از معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید و آشنایی بیشتر با جامعة‌المصطفی دعوت کرد.

همچنین محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت‌الاسلام عباسی و تشکر به جهت دعوت به جامعةالمصطفی، به تشریح ضرورت نظارت آن وزارتخانه بر نشریات کشور پرداخت.

وی بر ضرورت وجود شناسنامه برای نشریات کشور تأکید کرد و افزود: این نکته می‌بایست مورد توجه جامعةالمصطفی باشد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه شناسنامه نشریات اعلام آمادگی می‌کند.

خدادی با اشاره به حساسیت فراوان وجود مطبوعات در کشور به دلیل جایگاه ویژه نشریات در مجامع علمی و آموزشی، از اهتمام جامعةالمصطفی و به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تشکر و قدردانی کرد و خواستار همکاری متقابل وزارتخانه و جامعةالمصطفی شد.

انتهای پیام
captcha