تحصیل طلاب اهل سنت در برخی واحد‌های المصطفی(ص) کم‌نظیر است
کد خبر: 3924008
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة:

تحصیل طلاب اهل سنت در برخی واحد‌های المصطفی(ص) کم‌نظیر است

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: المصطفی(ص) از موالید مبارک انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و عقبه فرهنگی و سرمایه مردمی بسیار خوبی در جهان برای جمهوری اسلامی ایران پدید آورده است. در این میان، تحصیل طلاب اهل سنت در برخی از واحد‌های جامعةالمصطفی(ص) در داخل و خارج کشور در میان سایر مراکز آموزشی جهان اسلام کم‌نظیر است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، امروز در دیدار اعضای شورای تخصصی حوزه‌های علمیه به معرفی و پیشینه شکل‌گیری جامعةالمصطفی(ص) پرداخت و اظهار کرد: جامعةالمصطفی(ص) با توجه به ضرورت‌های علمی بین‌المللی، در کنار نظام سطوح حوزوی، رشته‌های خود را در قالب نظام آکادمیک با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌کند.

وی تحصیل طلاب اهل سنت را در برخی از واحد‌های داخل و خارج کشور جامعةالمصطفی(ص) در میان مراکز آموزشی جهان اسلام کم‌نظیر دانست و افزود: جامعةالمصطفی(ص) با توجه به رویکرد بین‌المللی خود، در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام، اتحادیه دانشگاه‌های آسیا ـ اقیانوسیه و اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهان عضویت دارد. حضور جامعةالمصطفی(ص) در همه کشور‌ها به صورت شفاف، رسمی و با اخذ مجوز‌های قانونی بوده است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) ارائه آموزش‌های مجازی، توانمندی در آموزش زبان فارسی، پذیرش خواهران و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را بخشی از ویژگی‌های آموزشی جامعةالمصطفی(ص) برشمرد و بیان کرد: المصطفی(ص) از موالید مبارک انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و عقبه فرهنگی و سرمایه مردمی بسیار خوبی در جهان برای جمهوری اسلامی ایران پدید آورده است. دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) تا عمق جان با گفتمان انقلاب اسلامی پیوند برقرار کرده‌اند و سفیران صلح و دوستی و برادری میان انقلاب اسلامی و ملت‌های دیگر به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: جامعةالمصطفی(ص) برخلاف برخی مراکز علمی، که مرجع انتشار تکفیر و خشونت هستند، مظهر اعتدال، عقلانیت، دوستی و صلح ملت‌ها به شمار می‌رود و پیام انقلاب اسلامی را در عالم منتشر می‌کنند و جایگاه برجسته‌ای در دیپلماسی عمومی کشور دارد.

وی جامعةالمصطفی(ص) را از ظرفیت‌های مهم کشور و نقش‌آفرین در ابعاد گوناگون خواند و بیان کرد: طبیعتاً جامعةالمصطفی(ص) مانند همه بخش‌ها در شرایط امروز، با مشکلات، محدودیت‌ها و چالش‌هایی به ویژه در مقایسه با رقبای بین‌المللی خود روبه‌روست که شایسته است برای رفع آن‌ها همکاری بیشتری صورت پذیرد.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) با اشاره به آمادگی و عملکرد مطلوب جامعةالمصطفی(ص) در ارائه آموزش‌های غیرحضوری در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: در ماه محرم امسال با توجه به محدودیت‌های موجود و فقدان شرایط اعزام فعالان فرهنگی به مناطق مختلف، بیش از ۱۶۰۰ نفر از طلاب المصطفی(ص) با استفاده از ابزار‌های فضای مجازی، به فعالیت‌های فرهنگی ویژه این ایام پرداختند.

شایان ذکر است، در ادامه این جلسه، اعضای شورای تخصصی حوزه علمیه مباحث مختلفی مطرح کردند که مورد بررسی حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha