پیکر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت
کد خبر: 3924210
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

پیکر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت

پیکر آیت‌الله سیدهاشم هاشمی گلپایگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پیکر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفتبه گزارش ایکنا، پیکر آیت‌الله سیدهاشم هاشمی گلپایگانی، از اساتید برجسته حوزه علمیه، امروز، 30 شهریورماه، در حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.

همچنین آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، بر پیکر مرحوم آیت‌الله سیدهاشم هاشمی گلپایگانی  نماز اقامه کرد.

در ادامه پیکر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی در جوار مرقد شهید مطهری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد. این استاد برجسته حوزه علمیه سال‌های اخیر از بیماری پارکینسون رنج می‌برد و به دلیل وخامت بیماری روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله سیدهاشم هاشمی گلپایگانی در سال ۱۳۲۸ هجری شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد، سال ۱۳۴۰ هجری شمسی و در سن ۱۲ سالگی وارد حوزه علمیه شد، سال ۱۳۵۰ هجری شمسی از دانشگاه فقه فارغ‌التحصیل شد و در حوزه نجف مقدمات و سطوح را به پایان رساند و در دروس خارج فقه و اصول مرحوم آیت‌الله خویی و آیت‌الله سیستانی حاضر شد که بعضی از تقریرات درس ایشان به چاپ رسیده است.(تعارض ادله شرعیه).

این عالم ربانی چند ماه در زندان‌های صدام اسیر بود و پس از آن در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی به قم آمد و در حوزه علمیه قم در درس‌های خارج فقه و اصول مرحوم آیات عظام گلپایگانی، حسینی شاهرودی، وحید خراسانی و میرزا جواد تبریزی حاضر شد و نیز از همان زمان درس‌های سطح و خارج فقه و اصول را تدریس می‌کرد. تألیفات زیادی در علوم مختلف از جمله فقه، اصول، تاریخ و کلام از این استاد برجسته حوزه علمیه به جای مانده است.

انتهای پیام
captcha