اختتامیه همایش «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» برگزار می‌شود
کد خبر: 3924944
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
فردا؛

اختتامیه همایش «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» برگزار می‌شود

آیین اختتامیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» فردا، سوم مهرماه در قم برگزار می‌شود.

همایش «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» به ایستگاه پایانی رسیدبه گزارش ایکنا، همایش ملی مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم از روز شنبه، 29 شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران آغاز به کار کرد و تا امروز، روزانه یک کمیسیون مرتبط با همایش برگزار و 27 مقاله برتر در 5 کمیسیون قرائت و نقد شدند.

این مقالات در 5 کمیسیون «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قرآن کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن»، «الگوهای مقاومت در قرآن کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» عناوین تشکیل‌دهنده کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه این همایش هم فردا، پنجشنبه از ساعت 9 آغاز می‌شود و ضمن ارائه گزارشی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، دبیر علمی همایش و گزارش کمیسیون‌ها از سوی رؤسای آن، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ایراد سخن می‌پردازد.

مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آستان قدس رضوی، جامعة‌الزهرا(س)، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، دانشگاه امام باقر(ع)، دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان، خبرگزاری ایکنا و مرکز مدیریت حوزه علمیه، المصطفی(ص)، مرکز پژوهش‌های صداوسیما، بنیاد آستان قدس، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) و صداوسیما، رادیو قرآن، سازمان فرهنگ و ارتباطات، ستاد نیروهای مسلح، دانشگاه رضوی و امام صادق(ع) و ... با پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در برپایی این همایش مشارکت داشتند.

با انتشار فراخوان همایش، 148 مقاله به دبیرخانه رسید که 99 مقاله برگزیده شد؛ چکیده مقالات برای نشر ارسال شده است و 1 نشست علمی قبل از برپایی همایش برگزار شد که این نشست‌ها هم پیاده و غنی‌سازی شده و به زودی نشر خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha